Про ефективність травматичних набоїв для гладкоствольної рушниці

| Травматична зброя та спецзасоби | Автор: Вадим П'ятницький

Результати стрілянини картеччюРезультати стрілянини картеччю

Багато хто ставить під сумнів ефективність травматичних набоїв для гладкоствольної рушниці. Їх існує два різновиди: куля та картеч.

Стосовно кулі я навіть бачив в інтернеті дописи, де люди розповідали, як експериментували на собі: одягнувши куфайку просили приятеля вистрелити з десяти метрів травматичною кулею і ефект за їх словами, був ніби від міцного стусана кулаком, не більше. Цілком може бути, адже куля в цьому набої зроблена з гуми, а гума, як усім відомо, м'який еластичний матеріал, що швидше здеформується та відскочить від перепони, аніж проб'є її.

Але існує інший тип травматичного набою - картеч. Сьогодні я на власні очі побачив на стрільбищі результати стрілянини цим набоєм. Ось вони:

Результати стрілянини картеччюРезультати стрілянини картеччю

Чесно скажу, не знаю з якої відстані стріляли травматичним набоєм з картеччю по сосновій дошці, бо я не був свідком, я лише бачив результати, гадаю, відстань була кілька метрів. Але результати свідчать самі за себе - тверді пластикові (так, вони не гумові!!!) кульки картечі увійшли в соснову дошку на глибину, що дорівнює своєму діаметрові, при цьому самі кульки не розплющились і не сильно деформувались!

Десь читав на мисливських ресурсах, що якщо шріт входить в дошку на таку глибину, різкість бою вважається слабуватою, проте задовільною: вважається, що шріт має достатню забійну силу.

Можна собі лише уявити що буде, коли на шляху цього шроту виявиться людина. Я би не ризикнув випробовувати його на собі, навіть вдягнувши куфайку.

0,25 1 -1 8
Коментарів (25)

  • 19.04.2017 12:53
    #
    - 1 +

    Интересно, что за патроны. Если самокрут, то тут все объяснимо. Мой личный опыт показал, что резиновая пуля не способна вообще проникнуть в доску. И даже не смогла сломать простую деревянную рейку примерно 4х1 см в сечении.
    Даже если это просто мне не повезло с партией или поставщиком, такая нестабильность в характеристиках достаточный аргумент, чтобы не рассматривать это как самооборонное средство.

  • 19.04.2017 13:14
    #
    - 9 +

    Гм, я от ніяк не збагну доцільності цих "самооборонних" набоїв. З одного боку їхня послаблена дія веде до нестабільних результатів, що ставить під загрозу життя того хто захищається. А з другого боку начебто дозволяє зберегти нападнику життя(?). Ризикувати власним життям, задля збереження життя злочинцю?
    Якісь дуже сумнівні результати використання цих засобів. Поправте мене, якщо я не правий.

    • 19.04.2017 14:32
      #
      - 3 +

      Вы правы.

    • Дивлячись які наслідки будуть при застосуванні травматичних набоїв. Якщо не розцінять як замах на вбивство і покарають нападника, а не того хто захищається - то чому б ні. Чи в нас такого не буває?

    • 19.04.2017 20:17
      #
      - 2 +

      Як на мене, травматичні набої - це попереджувальний постріл, котрий можна зробити не в повітря, а в нападника.

      • 19.04.2017 21:29
        #
        - 2 +

        Якщо напад раптовий, то начебто попереджувати вже нема часу (а у патроннику, УПС, "попереджувальний" набій), а якщо є час на "побалакати", то людину яка полізе на дробовика, як на мене, пластикові "попередження" можуть не дуже налякати, особливо якщо вона добре вдягнена. Отже в обох випадках маємо певний ризик самим отримати по повній. А заради чого, щоб надати шанс злочинцю "одуматись" переконавши його у "серйозності" намірів, чи щоб потім перед слідчим виглядати більш "білим та пухнастим"? Сумнівна мета, як на мене, тим більше що ціна такого "гуманізму" власне життя.
        Хоча я з гладкостволу більше теоретик, аніж практик. Може воно й треба...

    • 20.04.2017 18:08
      #
      - 3 +

      Ну например, такая ситуация.
      Напротив квартиры (20 метров от окна) стоит здания с нашими сараями. (общие для всего многоквартирного дома). Их очень часто вскрывают и обворовывают по ночам. И бывает такое - видишь из форточки, как три лба пытаются открыть твой срай. Кричишь им через окно - "эй вы пи*ары, щаз полимилицию вызову". Они шлют нахрен, и тупо продолжают вскрывать дверь, т.к. знают, что милиция не приедет. А если приедет - они увидят её заранее, и скрыться в лабиринте дворов - проще пареной репы.
      Выйти их бить - если ты дрыщь, а их трое, и не известно что у них в карманах - себе дороже. Стрелять из окна по ним боевыми (или выйти с ружьём) - это явное превышение и тюрьма. А вот стрелять по ним из окна резиной - это и сам в безопасности - и им больно, но не опасно. Причём, стрелять можно долго и пристрасно. С синяками они заявления писать точно не пойдут.
      Ну, вот примерно так.
      Есть другие предложения ?

      • 20.04.2017 21:11
        #
        - 2 +

        Зрозуміло. Я роздивлявся помпу як засіб самозахисту, а не як пугач. Але якщо у такому контексті то цілком слушно, головне встигнути переснарядити, якщо ті троє напаравляться у Ваш бік.

    • 24.04.2017 11:04
      #
      - 1 +

      Совершенно с Вами согласен. Если приходится стрелять - это надо делать боевым патроном. Иначе незачем стрелять вообще. Особенно при такой нестабильности выстрела как у травматического патрона: сделаешь "пшик" и получишь то, от чего пытался этим "пшиком" защититься, причём в максимальном проявлении.

  • 19.04.2017 15:19
    #
    - 1 +

    було б непагано до цієї фотографії додати ще фото такої ж дошки, тількі з слідами попадання справжнього шроту..) так, для порівняння..)

  • 19.04.2017 15:33
    #
    - 2 +

    1- выстрел резиной, все остальные уже на усмотрение ситуации)

  • 19.04.2017 15:57
    #
    - 6 +

    Видно, що "гума" або імпортна (до прикладу, "Сельє-Белло", Чехія), або самостійно споряджена власником зброї з використанням кульок до травматичних пістолетів.
    Вітчизняна сертифікована МОЗом гума у патронах "ТЕРЕН 12К" - світло-сірого кольору. А там біда-біда... Добре, якщо воно бодай помне ту дошку, про пробивну здатність і мови нема: на тій навісці кульовий патрон "ТЕРЕН 12П" часто-густо застрягає у чоку..

  • 19.04.2017 16:14
    #
    - 0 +

    Щось мені здається, що то був самокрут з страйкбольними кульками. Хоча в більшості випадків ті кульки білі.

    • Для начала:
      Эффективная дальность применения патронов "Терен-12К" составляет от 5 до 15м.
      Эффективная дальность применения патронов "Терен-12П" составляет от 20 до 35м.

      По собственному опыту отстрела данных патронов в 4мм фанеру скажу - на указанных расстояниях эффективность весьма неудоволетворительная, на меньших - применение уже незаконно.
      Многие сетуют на сильно различающийся эффект от партии-к-партии патронов. Проблема сдесь в малой емкости порохового заряда - да-да именно емкости - экспериментировал с малыми навесками - получается, что зачастую пороховой заряд занимает только донце гильзы в виде тарелочки , а верхний срез капсюля немного возвышается над донцем, отсюда плохое воспламенение.

      Как итог скажу, что действительно лучьше делать самокрут на осаленных пыжах и 1.5гр. сокола, либо не мучиться а применять для самообороны имеющиеся боеприпасы, поскольку по нынешнему законодательству в принципе неважно чем ты стрелял - резиной или пулей Бреннеке - это класифицируется как применение огнестрельного оружия.

  • 19.04.2017 16:32
    #
    - 3 +

    Стріляв в тирі резиновою кулею і картеччю, не долітали до мішені 35 метрів.

  • 19.04.2017 20:11
    #
    - 5 +

    Ці фото показують вкрай низьку ефективність набою.
    Колись Тарас з Ібіса робив тести з Тереном.
    Соснова дошка м'яка:
    - з 5 метрів кулька від патрону Флобера зайде мінімум на 2 діаметри. Відомо - цей набій неефективний для самозахисту.
    - з 5 метрів кулька пневматичної гвинтівки проб'є 2см дошку на виліт (Hatsan mod. 70 робив таке регулярно кулькою-рюмкою 0,68). Зброя неефективна для самозахисту.
    - експеримент для лабораторної роботи вдома: беремо найдешевшу пластикову ручку Bic. Підходимо до соснової дошки і тупим кінцем, затиснувши ручку в долоні, б'ємо по дошці з різним зусиллям. Оцінюємо глибину пошкоджень. Порівнюємо з фото травматичної картечі і робимо самі для себе висновки. Потім те саме робимо "одягувши" дошку у джинси. І ще раз висновки.

    Особисто для себе - вирішив довіритись історії та досвідові Сполучених Штатів, що найефективнішою зброєю для самозахисту є вогнепальні: нарізний короткий ствол та багатозарядна рушниця 12К. Інше - від лукавого.
    Для бодай якихось гарантій самозахисту - повноцінний ствол + закон про зброю і тренування. Інакше - розраховувати на супермена-поліцейського або клопіт від наслідків.

    • 19.04.2017 21:36
      #
      - 4 +

      Згоден. "Справжній" набій дає гарантію ефективної дії, на відміну від "травматів". Як казав один "самооборонець": "чому я повинен жаліти тих хто хоче заподіяти мені шкоду?"

  • 20.04.2017 19:59
    #
    - 1 +

    Довольно таки не плохо ) Но злоумышленник не будет так переживать за вас а возьмет свинец )

  • 21.04.2017 23:55
    #
    - 1 +

    "Оса" гораздо эффективней. Если уж и делать травматический самокрут, то с пулей от "осы"(думаю - мало не покажется!)... А вообще, как мне кажется, то, травматические боеприпасы - удел полиции, а не самооборонщиков, для разгона и усмирения массовых мордобоев, например... Что касается "исключительно"12-го калибра: На мой взгляд и более мелкие калибры работают прекрасно. Взять хоть "торус-ы" 410-го калибра, и картечь, и пуля - работают "на ура", особенно "слуг-и"(нарезные стволы под ружейные патроны). + Меньшие отдача и вероятность разрушения жилища...

  • 24.04.2017 14:29
    #
    - 0 +

    Добрый день всем!
    Есть несколько подходов к решению о выборе ср-ва самообороны.
    Первый. При наступлении негативных ситуаций, не заморачиваться и решать их для получения выгодного вам результата любыми способами. Это путь человека смелого, сильного и не глупого. Именно этим путём идёт криминал. Поэтому действия криминалитета более эффективны. Убегать от угрозы - путь слабого или труса.
    Второй. Осознавая свою неготовность к схватке в сложившихся правовых и жизненных условиях, пытаться поменять условия. Путь очень долгий, трудоёмкий и неэффективный для реальной самообороны. Поскольку никогда не будет идеальных условий для самообороны. В разговорах о легализации оружия самой яркой идеей просматривается желание безнаказанно судить и выносить приговор единолично и главное - лично приводить его в исполнение. И желание это продиктовано личной неуверенностью в себе, неготовностью вступить в схватку с тем, что у тебя есть под рукой, страх последствий. При такой позиции и таким людям давать доступ к оружию и права его применять больше, чем сейчас, нет смысла. Когда слабый, неуверенный в себе человек мечтает, чтобы государство разрешило ему расстрелять вора в своём огороде без последствий - это не самооборона, а фантазии напуганых людей. Бесправным рабам оружие государство не даст. И это правильно. Обиженые, ущемлённые, запуганные люди опасны сами для себя. Глупо сводить все страхи своей жизни к праву носить и применять оружие.

  • 24.04.2017 16:54
    #
    - 0 +

    Стрелял я и пулей по людям (с их согласия, см. ганзу) и картечью по салу со шкуркой (там же на ганзе). Шарики заходят в сало достаточно глубоко — сантиметра на 1,5-2. Но это не означает, что картечь эффективна. Да и пуля весьма сомнительна.

    Короче хотите эффект? Не парьтесь резиной. Стреляйте свинцом. Или латунью/медью (блондо например).


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати