Чому Президент та інші українські можновладці бояться участі громадян в територіальній обороні країни

| Навчання, Самооборона, Законодавство | Автор: Святослав Стеценко

Солдатику, хто тебе замінить в АТО?Солдатику, хто тебе замінить в АТО?

З самого початку вторгнення Московії в Україну постало питання про підготовку всього населення до збройного опору ворогу. Питання постало тому, що в інший спосіб Україна не спроможна дати відсіч Московії в разі переходу гібридної війни у пряме вторгнення загальновійськових угруповань військ Московії.

Найкращим способом підготовки резерву є служба в Збройних Силах всіх громадян з регулярним проходженням зборів в запасі, як це роблять в Ізраїлі і в Швейцарії.

Строкова служба у Збройних Силах потребує завеликих як для України витрат. За умов нестачі фінансування для повноцінної військової служби всіх громадян найбільш ефективним способом швидко збільшити чисельність військовонавченого резерву людських ресурсів є масова військова підготовка із залученням воєнно-патріотичних об’єднань громадян.

Такий досвід є в прибалтійських країнах, наприклад, Естонії та Латвії. Таким шляхом йде Польща, яка оголосила про озброєння державою воєнно-патріотичних організацій.

Саме на такому способі зміцнення оборони країни наполягають і українські воєнно-патріотичні організації, які вже понад півтора роки на громадських засадах готують громадян до захисту країни.

Багато разів ми зверталися до Президента України, голів Верховної Ради і Уряду, міністрів оборони і внутрішніх справ, командувача Національною гвардією про співпрацю держави і воєнно-патріотичних об'єднань громадян для зміцнення оборони країни, розвитку територіальної оборони і підготовки військовонавченого резерву.

І кожного разу отримували відповідь, що українській державі це не потрібно, у них і без патріотів все гаразд. Розповідаю від імені «Українського Легіону», але таке саме ставлення цивільної і військової верхівки до усіх воєнно-патріотичних об’єднань громадян.

Водночас можновладці намагаються хоч якось замаскувати власну бездіяльність у підготовці громадян до оборони країни, заради цього розробляють безліч законопроектів з питань територіальної оборони і військової підготовки. Всі ці законопроекти мають докорінну відмінність від європейських підходів до оборони країни.

Відмінність полягає в тому, що європейський підхід заснований на максимальному використанні ініціативи громадян і сприянні держави громадянам і воєнно-патріотичним об’єднанням у набутті військової підготовки, у забезпеченні зброєю і боєприпасами.

За європейським підходом громадянин є вільною людиною, відповідальним співвласником своєї держави і має право захищати її зброєю.

Український підхід зберігає московсько-ординську традицію, за якою потрібно максимально обмежити громадянські ініціативи і доступ громадян до зброї і боєприпасів, а те, що обмежити не вдається, підпорядкувати репресивним поліцейським структурам.

За українським підходом громадян є підданим, який має сплачувати данину та завжди і всюди підпорядковуватися і підкорятися призначеним чиновникам.

Саме тому, коли виникає військова загроза європейським країнам, вони намагаються максимально озброїти і навчити військовій справі громадян. Озброїти і навчити так, як це буде зручно громадянам, а не чиновникам.

Саме тому, коли виникає воєнна загроза Україні, наші можновладці намагаються максимально ускладнити громадянам доступ до зброї та якісної військової підготовки.

Навіть там, де можновладці роблять вигляд про взаємодію з громадськістю, вони лише користуються можливостями і ресурсами громадськості, натомість намагаються максимально обмежити громадянську ініціативу і самодіяльність.

Наприклад, уряд кинув кістку патріотам в постанові, де ухвалив, що до військового резерву належать громадяни та громадські об’єднання, які на добровільних засадах займаються діяльністю щодо підтримання обороноздатності держави.

Ми одразу написали розгорнутого листа на ім'я начальника Генерального штабу Збройних Сил України про те, що «Український Легіон» готовий увійти до військового резерву і готувати громадян до захисту країни спільно із Збройними Силами.

Ми виклали нашу програму підготовки цивільних громадян без відриву від виробництва, запропонували можливий формат участі громадських об’єднань у такій роботі і критерії визначення організацій, які спроможні надавати достатній рівень підготовки резервістів.

У відповідь отримали відписку від клерка з офіцерськими погонами про те, що у них у Збройних Силах все гаразд і без нас, а на всі питання дадуть відповідь у військкоматі під час мобілізації. Як у них все гаразд ми бачимо за результатами 6-ї хвилі мобілізації.

Відповідь була абсолютно зневажлива. Послати до військкомату це все одно, що послати матом. Хочеш щось загубити – пошли до військкомату. Військкомати вже загубили на кореню загони оборони.

Нагадаю, що такі мали бути створенні, озброєні і навчені військкоматами. Звичайно, військкомати цього не зробили і не могли зробити. А коли ми на заклик військових комісарів привели до загонів оборони навчених в Легіоні людей, їх просто майже всіх одразу мобілізували. Звичайний обман.

Себто замість взаємодії з патріотичною громадою військові можновладці обмежилися лише однією фразою в нормативних документах про громадянський резерв і громадські об’єднання. За тією фразою нема ніякого змісту, ніяких управлінських рішень, ніякої організації. Проте є що показати на папері західним партнерам, які вимагають реформ: дивіться, у нас взаємодія з громадянським суспільством, йопть!

Тепер фразу про громадський резерв і участь об'єднань громадян  в обороні країни без будь-якого реального наповнення тиражують в інших нормативних документах. Наприклад, в такому законопроекті.

Була така фраза в одному документі, тепер у двох. І ніяких дій. Характерно, що в пояснювальній записці до проекту закону зазначено, що він не потребує консультацій з громадськими об’єднаннями. Ось написали про громадські об’єднання в законі, а їхня думка з цього приводу міністру оборони не цікава. Абсолютно.

При тому самі військові організувати підготовку резервістів за нинішніх умов власними силами не спроможні. Там, де вона проводилася, військовики запрошували проводити заняття інструкторів із воєнно-патріотичних громадських об’єднань. Запрошували тому, що ми маємо такий досвід, що ми на відміну від кадрових військових вміємо працювати з цивільними людьми, вміємо працювати з добровольцями.

Воєнно-патріотичні організації пропонували допомогу військовим без будь-якого комерційного інтересу із свого боку. Єдине, про що ми просили військових і можновладців, це дати нам можливість робити за них їхню роботу, яку вони не спроможні зробити. Безкоштовно!!! Роботу, конче потрібну країні. Але можновладці як собака на сіні, самі не спроможні організувати роботу і нам не дають.

Складається враження, що українські можновладці більше бояться власних українських громадян, ніж московську орду. Мабуть, знають за собою гріхи, через які мають боятися своїх громадян.

Проте нам захищати нашу землю. Попри все. Попри будь-який уряд, попри будь-яких депутатів і президентів. Просто тому, що це наша земля.

Впевнений, що цей поважний ресурс читають і представники влади. Тому прошу розглядати цей допис як моє неофіційне звернення до Верховного Головнокомандувача Збройних Сил України, Прем’єр-міністра України, міністра оборони України, начальника Генерального штабу Збройних Сил України. Оскільки на всі офіційні звернення були отримані беззмістовні відписки.

Панове можновладці! Дайте можливість громадянам самим зміцнювати оборону країни там, де ви не здатні це робити! Дайте можливість громадянам самим зброєю захищати себе там, де ви захистити їх не спроможні!

0,941176470588 1 -1 34
Коментарів (46)

  • 20.08.2015 11:34
    #
    - 13 +

    Статті і звернення (які ніхто крім нас самих не читатиме) - то вже майже нуль.
    Той факт, що ми практично відмовились від тиску на владу і чекаємо невідомо чого (може того, що Правий Сектор всього для всіх доб’ється, поки ми його критикуємо?), аж ніяк не надихає.
    Якщо не хачемо, щоб знову і знову довелося проливати кров на Печерському пагорбі, потрібен протест. Регулярний і систимний.

    • Пане Євгене, Ви щось знаєте про те, щоб Правий сектор добивався чогось для інших, не для себе? Щоб Правий сектор з кимось взаємодіяв? Буду радий про таке дізнатися. Бо наші пропозиції про взаємодію були просто проігноровані.

      • 20.08.2015 12:34
        #
        - 6 +

        Пане Святославе, моє згадування Правого Сектору має менш ніж другорядну роль.
        Ні, не бачив і не чув. В тому і річ, що ми всього маємо добитись самі. І тут позиція наша є незрозумілою. Те, що влада ніколи по добрій волі не легалізує, не обзроїть, не забезпечить добровольчий рух, не прийме Закон про зброю - гадаю, це вже очевидно для всіх? - То ж потрібно це мужньо визнати перед собою перж за все і діяти, виходячи з цього.
        Звичайно, я не знаю усіх подробиць перемовин, чи було що, чи не було. Але думаючи останні тижні й місяці днями й ночами безперестанно, дійшов дуже скандально-нетрадиційної, так би мовити, думки. Для викладення усіх подробиць немає часу. Коротше кажучи, вважаю, зваживши на те, що Правий Сектор - це по суті конфедерація націоналістичних і навідь просто патріотичних сил, майданчик, що був створений для єднання таких сил, варто розглянути питання про входження до Правого Сектору. Хоч першої миті така думка може здатись божевільною.
        Логіка дуже проста, простіше не буває:
        1. Якщо ми віримо, що існує вірогідність, бодай найменша, що влада прийме Закон про зброю, про народне ополчення і т.д., тоді потрібно розпочати системний тиск на владу.
        2. Якщо ми в це не віримо, потрібно гуртуватись навколо найбільшої опозиційної (і революційної) потуги.
        Емоції не враховуються звичайно.

    • 20.08.2015 15:41
      #
      - 4 +

      "потрібен протест. Регулярний і системний" - о, саме це я доводив одному любителю совка минулого літа. Ця фраза - це ключовий момент не тільки в питанні оборони країни. Це найважливіший чинник функціонування демократії. В нашій державі ще далеко не всі розуміють, що владу не тільки треба обирати. Але і контролювати в процесі її роботи. І вимагати від влади приймати рішення, хоч їй вони і не подобаються. Без цього демократія просто не працює.

      • 21.08.2015 13:37
        #
        - 0 +

        да, и те кто ждут спокойствия - не дождутся, ибо это противоречит Демократии и её постулатам. Всегда будет борьба власти и Народа, иначе получаем совок или рассею .

  • 20.08.2015 11:53
    #
    - 4 +

    "Панове можновладці! Дайте можливість громадянам самим зміцнювати оборону країни там"

    Посил тут - інфантильний. Дитина каже - дай. Дорослий просто бере те, що йому належить.

    • Пане Андрію, йдіть і візьміть військове стрільбище, бойову зброю, боєприпаси. Покажіть приклад.

      • 20.08.2015 12:23
        #
        - 1 +

        Роблю все що можу, Святославе.

      • 20.08.2015 13:29
        #
        - 2 +

        вже чотири рази за рік проводили стрільби для учасників військового вишколу. Кожна стрільба - чотири стрілкові дні, курсантами опанована вся стрілецька зброя рівня мотострілкового батальону, включно з РПГ-7 та АГС-17.
        www.facebook.com

        • Володимире, всі викручуються як можуть, ми так само домовляємося і хто має можливість їздять стріляти. Але на особистих домовленостях державну справу не витягнеш.

          • 20.08.2015 14:07
            #
            - 0 +

            які ж це особисті домовленності, якщо проводиться наказом по Сухопутці й відповідним розпорядженням відділу бойової підготовки на навчальний центр?..

            Держава - це ми. Зауважу - МИ, а не "Я" і "МІЙ легіон".)) ;-Р

            • Саме так, особисті домовленості, тому що ми самі домовляємося з управлінням, а не відділом бойової підготовки про такі накази і розпорядження.

              • 20.08.2015 17:41
                #
                - 1 +

                ну то в чому проблема, якщо громадянська ініціатива підтримується державною структурою?

                • Володимире, знаю про твою нелюбов до Українського Легіону і до мене як його організатора зокрема. І в котре пропоную не чубитися в інтернеті, а зустрітися і обговорити всі претензії наживо. Від Вишгорода до Києва недалеко. Заодно поділишся передовим досвідом бойової підготовки.

                  • 20.08.2015 18:14
                    #
                    - 0 +

                    В мене претензії лише до демагогії та подвійних стандартів, пане Святослав.
                    До Київського Легіону, як громадянського руху, та ба, навіть до тих хлопців, що вступають до Українського легіону в мене жодних претензій.

                    Отже проблем з бойовою підгтовкою при належному підході нема, було б бажання, так?...

                    щодо проблем ТО в загальному плані, то в усіх перечислених вами вище осіб руки не доходять навіть нормально реформувати ЗСУ, навіть при бажанні чекати кардинальних рішень по теробороні від них наївно. Тож єдиний шлях - будувати її знизу вгору на громадянських засадах, поступово напрацьовуючи методику оптимальну організацію та підготовку, без лишніх амбіцій співпрацюючи з іншими струтурами ЗСУ.

                    • Пане Володимире, вчетверте пропоную замість того, щоб публічно поливати лайном, а звинувачення в демагогії і подвійних стандартах саме і є таким поливанням, обговорити все наживо. Бо навіть у дуже толерантних людей уривається терпець. Якщо самому нема що сказати просто в очі, беріть підтримку.

                      • 21.08.2015 08:03
                        #
                        - 0 +

                        Щодо поливання лайном - то це з розряду "на злодію шапка горить?"..)
                        пане Святославе, я вже сказав давно, що хотів. Толенрантні люди можуть жити й з обірваним терпцем..))
                        Ви самі переводите нормальну дискусію в особисту площину.

                        Ваше співробітництво при заснуванні ГО УЛ з людьми, що заплямували себе звязками з системою Януковича та антидержавна позиція в Поступі щодо зимової мобілізації, що стало основною причиною мого виходу з тієї організації - це дві мої основні претензії до вас як до особистості. Але оскільки одні покинули УЛ, а ви покипокинули Поступ - то справи минулих часів.

                        а з вашим комплексом Наполеона можна миритися, перідично лікуючи його зауваженнями, що я й роблю публічно, оскільки це вже не особиста, а публічна справа. так дієвіше..) Громадянський контроль, так би мовити.))
                        Вибиваєтесь в публічні люди, то звикайте до публічних дискусій

                        • Пане Володимире, не збираюся у подальшому відповідати і взагалі реагувати на брудну брехню. Ти більше тому, хто жодного разу не набрався сміливості висловити це в очі. Хай то буде на вашій совісті.

                          • 21.08.2015 21:20
                            #
                            - 0 +


                            взагалі-то мова йшла про територіальну оборону, а не про вашу персону.

                            але чомусь любе зауваження ви останнім часом намагаєтесь коментувати й подавати як продиктоване моєю особистою неповагою до вашої персони..)

                            Щодо висловити в очі - то при любій нагоді, не відчуває надприроднього потягу спеціально для цього мотатся Києвом.)

            • 27.08.2015 16:29
              #
              - -1 +

              Лозунг в последней строчке оригинального сообщения

              Мы для этого государства - БЫДЛО и БИОМАССА (с) Юля Тимошенка в эпоху своего премьерства.

              Из этого нужно и исходить.
              Эпоха совка: Традиционно общество делится на красных и черных. Красные: у них красные носы, они пьют красное вино и ходят с черного хода... Черные: едят черную икру, ездят на черных волгах и ходят с черного хода.

              И между этими категориями есть гараница, хотя эти две непересекающиеся группы населения перекрасились в блакытно-жовтых (камуфляж).

              Ничего личного, потому как я традиционно отношусь к быдлу, инженеров и служащих во времена СССР даже в партию не брали...

              • 27.08.2015 17:07
                #
                - 1 +

                Андрей, извините, но у вас типично советский (российский) вгляд на государство. Где ЕСТЬ отдельно ГОСУДАРСТВО, как государственная машина, существующая сама по себе и народишко, которій єтой машине служит.
                То есть вы принимаете сталинское определение человека как винтика в государсвенном механизме. В России идут дальше заветами Муссолини в построение фашистского корпоративного государства, где вне его не должны существовать никакие другие отношения между людьми.

                Я же придерживаюсь восприятия государства, как страны в которой я живу и взаимодействие его граждан - как носителей государсвенного суверенитета. То что некоторые из граждан зажрались и считают себя ровнее других, это не вина какого-то мифического государства. Это следствие низкой сроциальной активности населения и нас с вами в том числе.

                Посему не обижаться на кого-то надо, а засучить рукава и рабоать-работать-работать

                • 27.08.2015 17:18
                  #
                  - 0 +

                  Остается процитировать Интернационал, в котором сначала нужно все сломать...

                  Изучаем пример ЮгоВостока, где сломали все, что можно сломать (первая фаза Интернационала). Вторая фаза Интернационала- особый режим самоуправления.

                  А с этой стороны границы Правый сектор- это классический итальянский фашизм как СОЮЗ правых сил (по своему определению)...

                  Было определение: Если ты пробьешь головой стену, что ты будешь делать в соседней камере ?

        • 22.08.2015 14:25
          #
          - 0 +

          простите, а за боеприпас кто платит?

          • 22.08.2015 22:47
            #
            - 1 +

            виділяє держава, згідно завленої кількості. Якщо не палити в білий світ, як в копієчку, то 50-60 патронів на стрілковий день цілком достатньо для АК

  • 20.08.2015 13:05
    #
    - 3 +

    Підтверджую, всі цивільні громадянські ініціативи в цьому напрямі душаться. Думаю, навіть є негласні розпорядження/домовленності у владі різних рівнів з цього приводу. Діють за принципом "що не можемо заборонити, спробуємо очолити та злити ініціативу". Оті беззмістовні законопроекти та постанови "для галочки" так і залишаться на папері, але формально ініціатива зарахована. Можливо, за ініціативність навіть комусь зірочку на погон чи орден прикрутять... тільки результату 0.

  • 20.08.2015 13:15
    #
    - 5 +

    Помилка в слові "Головнокомандувач". Зайві літери "ЛО".

  • 20.08.2015 13:57
    #
    - 0 +

    Панэ Святослав, (или кто владеет информацией).
    Есть ли контакты в Одессе с кем можно пообщаться по вопросам терр. обороны. Заранее благодарен.

  • 20.08.2015 18:10
    #
    - -4 +

    Очеивдно кто писла ЭТО не свосем в теме. На самом деле ЕСТЬ резерв и создаются ТрО по регионам. Где то не очень организовано, может быть и медленно, но процесс идет. И главная проблема кстати отсутсвие желание самих украинцев. У нас в регионе все визжали, а как дело дошло до набора все зныклы. А Святослав Стеценко, который тут распинается, прекрасно знает что народу мягко говоря покую. Но его политруковская натура ищет себе теплую командную должность. Поэтому и рассылает всякие бумаги кому не лень. С другой стороны оружие у нас можно купить относительно свободно, и при желании создать отряд это не проблема. Народу по фигу это все.

  • 20.08.2015 18:18
    #
    - 4 +

    Не бажають можновладці мати тероборону. Бо вона ніяким чином їм не буде підпорядкована. І якщо така організація буде добре озброєна, то 3-й майдан може статися раптово і блискавично. А їх (можновладців), сама думка про це лякає до холодного поту.
    Та і втрата монополії на застосування сили їм тільки у кошмарах сниться. Влада ця - такі самі покидьки які і попередні.
    :-)

    • 20.08.2015 18:39
      #
      - -1 +

      ну, якраз підпорядкована вона має бути Збройним силам і аж ніяк по іншому.
      Проте поки що відсутнє як єдине бачення на її завдання та застосування, так і нормальна законодавча база з цього питання

      • 20.08.2015 21:45
        #
        - 1 +

        Згоден, що буде підпорядкована, але будуть трохи різні обов'язки у військових і у тероборони. По простому кажучи у тероборони "волі" має бути більше.

        • 21.08.2015 12:11
          #
          - -1 +

          правильно, обовязки визначаються цільовим призначенням.
          на мій погляд, То має бути у виглядів окремих підрозділів, сформованих у вигляді єгерських загонів, які діють як розвідка, протидиверсійі сили та мобільний фланговий резерв, який здатний завдати ворогу значної шкоди, використовуючи знання місцевості та опираючусь на мережу інформаторів.
          А охорона обєктів, мостів, пунктів державного управління - це якраз завдання ВВ/НГ.
          В разі відступу військ ТО має діяти як партизанські, диверсійні, ровідувальні загони. За необхідності - як підпілля.

  • 20.08.2015 18:36
    #
    - 10 +

    Ця влада добровільно свої позиції не віддасть. Або ми їх скинемо або залишимося рабами. Жах у тому, що мирного вирішення цієї проблеми немає, і якщо це станеться зовнішні вороги порвуть Україну на частини. Порох і Яцек цього не бояться бо сподіваються втекти зі своїми мільярдами. Хотілося б, що б не встигли і народ порвав би їх на частини разом їх сім'ями. Особисто я готуюся саме до такої розв'язки. Шкода, що проллється кров, але влада не залишає вибору.

    • 20.08.2015 22:23
      #
      - 3 +

      Саме так. Але не зрозуміло, чи розуміє влада те, що третій майдан буде вже не мирним, що їй, можновладців, будуть просто знищувати?
      Проти яника йшли не дуже агресивно, його просто хотіли прибрати від влади. І якщо б він сам пішой у відставку зі своїм урядом, то сидів би собі зараз як інші попередники-зрадники, такі як кучма і ющенко, у своєму маєтку і длубався у носі.
      Але історія має певні закономірності, і з них дуже добре зрозуміло, що остання крапля - ось вона, вже повисла на кінчику леза...
      Про те куди бігти пороху, яцеку, турчинову (саме ця падлюка злила Крим і тихенько під килимок...)? Європа навряд їм буде рада, особливо якщо цю банду визнають узурпаторами влади та воєнними злочинцями, то Європі буде западло приймати таке неподобство, встаючи в один ряд із путіним та рф.
      До рф теж не варіант, де не дивлячись на те, що вони на них і працюють, їх доведеться показово засудити до довічного або до віщої міри, бо вата "не пойметъ".
      Американці теж не стануть маратися...
      Їм нікуди бігти!
      Тому, мені здається, коли цю гидоту народ притисне, вони запоють "вова спаси нас от сумасшедших нацистов-бандеравцев!!!"... і почнеться реальний наступ на Україну. Тому і не дають людям захищати країну, не дають озброїтися, тому згубули стільки добровольців, звідти всі ці "котли"...
      Цього не можна допустити! І трєтій майдан не повинен бути мирним пасовиськом, полем для розстрілу.

      • 20.08.2015 22:41
        #
        - 2 +

        Третього Майдану не буде. Буде революція. Справжня. А Майдан - то була репетиція.

      • 21.08.2015 10:06
        #
        - 0 +

        Не забывайте про "землю обетованную". А там как раз своих не сдают при любых раскладах будь ты хоть убийцей, хоть государственным преступником любых масштабов. В качестве примеров можно навскидку вспомнить Черновецкого, Звягильского. При желании этот список можно продолжать

        • 21.08.2015 14:44
          #
          - 0 +

          И военных преступников-узурпаторов они тоже приютят и не сдадут?
          К тому же он вроде как не совсем еврей, ведь евреем считается тот, у кого мать еврейка.

  • 20.08.2015 19:53
    #
    - 8 +

    Бояться тому, що в разі повномасштабної агресії зі сторони всім відомої сусідньої країни, або будь-якої іншої, громадяни будуть воювати жорстко та навіть жорстоко, без договорняків та звертань уваги на висловлювання та позиції різних меркелів, оландів, обам та інших персонажів, а також бутафорських організацій типа ООН. З цієї ж самої причини не ставиться на порядок денний закон про цивільну зброю та боєприпаси. Нинішня влада України боїться громадян України більше, ніж рашистів.

  • Можно и нужно организовывать овладение и отработку гражданами тактических навыков ведения боевых действий малыми группами,проводить занятия по огневой подготовке,что некоторые организации делали и делают ввиду направления основной коммерческой деятельности. Но,на проведнеие подобных мероприятий,как ни странно,нужны финансовые средства,которых с каждым разом все меньше,все сложнее их находить для развития.

  • 20.08.2015 21:36
    #
    - 5 +

    Є тільки одне рішення: змінити президента. Будь-яким шляхом. Але чим швидше, тим краще для України.

  • Автора уже на Цензор.НЕТ цитируют censor.net.ua

  • 23.08.2015 11:37
    #
    - 0 +

    Проблема организации масовых центров подготовки отсутствие большого потока желающих.

    В Украине есть центры подготовки у которых и так дифицит в желающих на обучение:
    Центр Спеціальної Тактичної Підготовки "Білий Вовк" - www.facebook.com
    Центр Подготовки Диверсионно-Партизанских Подразделений - www.facebook.com
    Український Партизан - www.facebook.com
    Українська Тактика - www.facebook.com
    Київський Легіон - www.facebook.com
    Центр Тактичної Підготовки «Бескид» - www.facebook.com
    Школа снайперов "Дикое поле" - www.facebook.com
    Христианская школа снайперов - www.facebook.com

    • Головна проблема не у відсутності бажаючих. Звичайно, таких зараз набагато менше, ніж минулого року, але навіть зараз Український Легіон щомісяця набирає не менше ніж навчальний взвод.
      Головна проблема у розпорошеності ресурсів, відсутності спільної інформаційної політики і узгоджених дій, у містечковості. З Бескидом і Диким полем вже маємо взаємодію, сподіваюся, що вона буде закріплена і організаційними кроками.


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати