Влада "прокатить" громадський законопроект про зброю?

| Політики та зброя, Законодавство, Легалізація КНЗ | Автор: Георгій Учайкін

Брутально нехтуючи думкою громадськості, влада намагатиметься всіляко уникнути прозорого функціонування ринку зброї.Брутально нехтуючи думкою громадськості, влада намагатиметься всіляко уникнути прозорого функціонування ринку зброї.

10 грудня 2014 року у Верховній Раді був зареєстрований проект закону "Про цивільну зброю і боєприпаси" (№1135-1).

Цей законопроект був підготовлений зброярською спільнотою за ініціативи Української асоціації власників зброї з урахуванням відповідного європейського законодавства. Його норми спрямовані, перш за все, на гарантування конституційного права громадян України на захист свого життя, здоров'я і власності.

Законопроект передбачає введення в обіг короткоствольної нарізної вогнепальної зброї та її приховане носіння, у якості єдиного ефективного засобу самозахисту. Водночас, він посилює відповідальність за незаконне використання зброї.

До цього часу цей законопроект ще не просто не був винесений до сесійної зали, але навіть не розглянутий профільними комітетами ВРУ, бо нема висновку Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради.

Тим часом стали реальністю наступні факти.

Обіг нелегальної зброї в Україні сягнув катастрофічного рівню. Зокрема, на 80% збільшилася кількість злочинів з її використанням.

Незважаючи на численні заяви зброярської спільноти про необхідність законодавчого врегулювання обігу зброї, як найдієвішого заходу в боротьбі з нелегальним ринком, керівництво країни та профільного відомства - МВС - намагалися ігнорувати офіційні звернення та уникати будь-якого діалогу.

Президент Петро Порошенко та керівник МВС Арсен Аваков протягом останнього часу зробили низку гучних хоплофобських заяв, які красномовно демонстрували їх позицію стосовно зброярського законодавства.

Проте незважаючи на це, завдяки плідній співпраці спільноти з окремими депутатами, із закону "Про правові засади воєнного стану", ініційованого Порошенком, була прибрана норма про вилучення зброї у легальних власників під час оголошення воєнного стану.

Цей момент дуже цікавий тим, що вперше була продемонстрована потужність так званого зброярського лоббі, яке фактично зламало антизброярську гру президента.

Але, разом із тим, в травні так звана ДНР оголосила про початок процесу легалізації зброї на контрольованій ними території, що пролунало як гучний ляпас українській владі. Про такий розвиток подій ми попереджали ще наприкінці березня.

Протягом квітня-травня цього року до президента, прем’єр міністра та спікера з проханням сприяти терміновому розгляду та ухваленню проекту закону "Про цивільну зброю і боєприпаси", звернулися Черкаська, Львівська, Луцька та Київська міськради.

Зрозуміло, що подальше замовчування проблеми виглядало вже не просто безглуздо але і злочинно, саме в цей час і пролунала заява генпрокурора Віктора Шокіна.

- Людина повинна мати можливість захищати (приватну власність, - авт.), у тому числі й зі зброєю в руках. На жаль, у нас це не зроблено. Я вніс в РНБО свої відповідні пропозиції, їх підтримали, в тому числі - президент України. Ці пропозиції опрацьовуються, сподіваюся, що буде прийнято закон про зброю, реєстрацію, можливість її придбати і весь комплекс питань, що ними опікується МВС, - зазначив Шокін.

Але непоміченим для широкого загалу залишився один важливий нюанс, на який натякнув Генпрокурор:

- На жаль. Ми не маємо законодавчої ініціативи, до речі - досі не можу зрозуміти, чому... Потрібно, щоб ми розробили закон, подали його...

Нещодавно стало зрозуміло, на що натякав Шокін.

В указі Порошенка про введення в дію рішення Ради нацбезпеки і оборони України від 6 травня йдеться, що Кабмін має розробити законопроект щодо "унормування порядку використання зброї, зокрема для захисту від посягання на життя та здоров’я особи, її житло та власність".

Більше того, вже з'явилося доручення прем’єра Арсенія Яценюка до МВС (і не тільки) розробити такий документ.

Доручення прем’єра Арсенія ЯценюкаДоручення прем’єра Арсенія Яценюка

Доручення прем’єра Арсенія ЯценюкаДоручення прем’єра Арсенія Яценюка

Вищі посадовці держави навіть не звернули уваги на той факт, що стараннями громадськості такий законопроект вже внесений. Більше того, цей законопроект, зокрема, покликаний унеможливити будь-яку корупцію у питанні обігу зброї в Україні та ліквідувати монополію МВС на цьому ринку.

Але ж термін подачі альтернативного "зброярського" законопроекту, згідно регламенту Верховної Ради, збіг ще у грудні минулого року.

Можна припустити, що тепер вищі посадовці намагатимуться або "прокатити" законопроект, розроблений експертами та активістами, або ж будуть ламати ініціативу громадськості у порушення регламенту. Що, на жаль, стало звичною практикою для українського парламенту.

Що ж буде написано у законопроекті, який доручили розробити МВС, можна лише здогадуватися. При чому, ці здогадки невеселі.

Адже обіг зброї був давно та надійно монополізований певними угрупуваннями, а існуюча державна дозвільна система наскрізь корумпована. У владі залишилося повно бажаючих законсервувати такий стан речей, та й далі "сидіти" на цих потоках.

Брутально нехтуючи думкою громадськості, влада намагатиметься всіляко уникнути прозорого функціонування ринку зброї та повного унормування питання її обігу.

Але так просто це зробити не вийде.

1,0 1 -1 32
Коментарів (45)

  • 08.07.2015 13:37
    #
    - 10 +

    Очень высокая крыша у разрешиловки. Сколько НАГРАДНОГО оружия у слуг Народа ?? Считают, если " слуги" вооружены, хозяевам, ( читай Народу ) оружие не нужно, его " слуги " берегут.

    • 08.07.2015 14:02
      #
      - 11 +

      Надо обеспечить тактическое прикрытие ...

      например инициируя вопрос об отмене наградного оружия ... у нас же " все равны перед законом " - то может подать в суд и на основе прямой нормы Конституции устроить процесс ? Ну не повезет тут - пойдем в Европу и там добьемся. Хватит уговаривать. Надо показывать зубы.

  • 08.07.2015 15:13
    #
    - 7 +

    не дозволять законної зброї - буде незаконна. хоча, стоп - вона ж уже є? упс...

  • 08.07.2015 15:14
    #
    - 6 +

    устроить бодренький флеш-моб с рассылкой писем депутатам и министрам (включая твиттер/фейсбук-министра) с спаведливым вопросом "сх%яли?" в более развернутом и дипломатичном варианте.

    • Еще хорошо забить бы социалки и инет фотожабами на "пастора", "авакяна", "тошу геращенко", "гаранта" -на тему их понтов со стволами...высмеивать...высмеивать...и еще раз высмеивать!!!
      yandex.ua
      yandex.ua
      Креативные пользователи сетей-приобщайтесь!!!))

      • 08.07.2015 16:32
        #
        - 1 +

        имхо - лучше писать хорошие, правильные статьи на тему " почему нам надо принять закон про оружие и чем это поможет здолать зраду и обрести пэрэмогу" + "доводить до ума пэрэсичных громадян, что у нас в Украине УЖЕ можно законно приобретать оружие" + статьи со статистикой по ближнему забугорью где разрешили/запретили КС и как это повлияло на криминогенную обстановку.
        И засорять социалки этими статьями. фотожабы - добавлять по вкусу :)

        ПыСы: у нас в Харьковском чатике такая идея давно есть, но нас 8 человек там, и все суровые мужики не умеющие складно комбинировать слова в предложения. По этому если кто умеет это делать, и есть желание и свободное время - пишите мне, добавлю в общий чат.

    • 09.07.2015 19:16
      #
      - 0 +

      поддерживаю

  • 08.07.2015 16:48
    #
    - 1 +

    Підскажіть, хто в темі. За якою адресою можна подати офіційний запит, на якому етапі знаходиться розгляд законопроекту про зброю в редакціїї УАВЗ. Бажано, щоб відповідь була, як в електронній, так і письмовій формі, за вказаною реальною адресою. Я думаю, є сенс зробити массові запити, на законних підставах, маємо ж право. Й зробити такий собі "місячник", запитань і відповідей.

    • 08.07.2015 16:54
      #
      - 0 +

      Тут є
      w1.c1.rada.gov.ua

      Комітет Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя - не відзначили як отримано

      • 08.07.2015 17:08
        #
        - 0 +

        там 2 "Комітет Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя"
        первым подано - 11.12.2014
        и получено - 12.12.2014

        возникает вопрос - что за второй такой же комитет?

        • 08.07.2015 17:33
          #
          - 1 +

          Питань багато виникає.
          Я в свої 35 маю більше питань, чим відповідей....
          А стосовно нашої ВР - майже немає відповідей, одні питання

      • 08.07.2015 18:07
        #
        - 6 +

        Дякую за w1.c1.rada.gov.ua. Запит зробив в електронній формі і роздрукував паперову, завтра відправлю. Непогано було б робити це гуртом і періодично (2-3 запити на місяць), тоді мабуть й буде ефект. 15000-20000 запитів на день, я думаю таки змусять наших "слуг народних" шевелити своїми геморойними задами.

        • 08.07.2015 21:48
          #
          - 4 +

          Опуьлікуйте рецепт створення запитів тут на сайті у блог.
          Думаю, що знайдуться ті, хто підтримають

          • 08.07.2015 23:59
            #
            - 1 +

            +1

          • 09.07.2015 08:58
            #
            - 3 +

            Я не юрист і "правильного рецепту" не знаю.
            Запит подавався в довільній формі, а саме:
            " Я (ФІО) згідно "Закону про доступ до публічної інформації" прошу надати мені відповідь на мій запит, щодо інформації про "Проект закону про цивільну зброю і боєприпаси" за №1135-1, від 10.12.2014,
            Сесія реєстрації: 1 сесія VIII скликання,
            Включено до порядку денного:
            151-VIII від 05.02.2015.
            А саме, на якому етапі опрацювання знаходиться даний законопроект, які внесені поправки (якщо такі мають місце)? Хто конкретно займається роботою над даним законопроектом?"
            Поки, що відповіді не було, отримаю напишу.
            Ну одним словом, "щось таке". Хто знає кращий "рецепт" поділіться, зроблю ще один запит.

            • 14.07.2015 13:25
              #
              - 0 +

              Сергей, приветствую!
              Как там с ответом, новости есть?

              • 14.07.2015 17:28
                #
                - 0 +

                "...Сергей, приветствую!
                Как там с ответом, новости есть?..."
                Вітаю. Так на цей запит відповідь отримав 11.07.2015р. (дивіться нижче по коментам).
                По 2 іншим поки, що глухо.

                • 14.07.2015 17:47
                  #
                  - 0 +

                  спасибо, увидел.
                  я тоже отправил запрос сегодня.
                  подскажите - как быстро вам ответили?

                  • 14.07.2015 20:08
                    #
                    - 0 +

                    Запит 08.07.2015 (в електронній формі)
                    09.07.2015 (в паперовій, відправив поштою, форма PDF на сайті)
                    ВІдповідь 11.07.2015 (в електронній формі)
                    в паперовій поки що глухо.

  • Я не вижу ни одного другого, действенного способа, как митинг перед ВР. Они просто держат нас всех за идиотов, рассчитывая на тотальную неосведомленность людей о наличии законопроекта 1135-1. + Нужны выступления в СМИ депутатов, состоящих в оружейной инициативе. Но мне то конечно легко говорить, сидя на диване. Представляю через что г-ну Учайкину приходится проходить.

    • 08.07.2015 17:09
      #
      - 1 +

      100% підтримую ідею проведення мітинга. Не всі звичайно зможуть приїхати до Києва. Але ж можна зібратися в своєму місті і в on-line режимі (як варіант Skype) підтримати мітингуючих в під Радою. Як би ще й великий екран з прямою трансляцією з різних міст, це було б дійсно круто (але б...ь дорого).
      Хоча й тут можна було б гуртом скинутися.

      • 08.07.2015 17:23
        #
        - 0 +

        В тому то й проблема - якщо організувати мітинг в Києві, а на нього збреться 100 чоловік від сили - то отримаємо таке фіаско, що закону нам ще років 50 не бачити. Тож якби можна було згуртуватися і дійсно хоча б 10 000-ою громадою поскандувати гасла під радою, можна було б отримати бажаний ефект

        • 08.07.2015 17:48
          #
          - 0 +

          "на нього збреться 100 чоловік від сили". Та ні, я думаю тільки киян буде раз в 10 більше. Заходи УАВЗ, збирають судячи з фото достатню кількість людей. Та охочих приїхати буде багато.

          • 08.07.2015 22:07
            #
            - 0 +

            На нього прийде максимум 10 чоловік.
            Всі бояться втратити то, що є

            • 09.07.2015 01:31
              #
              - 1 +

              Я не думаю що настільки мало людей вийде. Скоріше якщо люди не вийдуть то втратять те що є. Головне, щоб було завчасно домовлене місце, час та було прохання бути максимальній кількості прихильників закону про зброю (без масовки). Вірю що нас не так вже й мало.
              І доречі про кількість - як казали шерифи дикого заходу: "Сміт, Вессон і я - нас вже троє" :) (я ні в якому разі не закликаю брати на мітинг зброю).

            • 09.07.2015 11:06
              #
              - 0 +

              "...На нього прийде максимум 10 чоловік.
              Всі бояться втратити то, що є..."
              Звідки такий песимізм? Чому всі? Що втратити? Те, чим володіємо на законних підставах?
              Тут багато людей з різними поглядами на життя й політику, але є одне, що об’єднує всіх, бажання захистити себе і свою родину з допомогою зброї.
              Й навіть не знаю, що гірше не мати зброї зовсім, чи жити в страху, її втратити.
              Трохи нелогічно виходить. Боятися, що відберуть те, чим збирався захищатись.
              Щодо мітингу, то я його бачу (це тільки моя думка, яку я нікому не нав’язую), як організоване, тверезе (провокаторів виганяти нахер), зібрання людей без зброї.
              Але "Дозвіл на зброю", я б все ж таки взяв. І потримав би над головою разом з усіма, щоб влада бачила, що прийшли дійсно, власники зброї, народ законослухняний, але здатний відстоювати свої права.

  • 08.07.2015 18:12
    #
    - 2 +

    Так давайте нагадаємо. Пікет під радою в Києві. Думаю, якщо узгодити попередньо день і завчасно повідомити спільноту (для доїжджєючих :) ), то збереться достатньо велика кількість небайдужих людей. Запросити канали для висвітлення, максимально поширити в соцмережах анонс акції.

  • 08.07.2015 22:07
    #
    - 0 +

    Чи є в ВР люди що можуть цьому протистояти? Я маю на увазі, якщо президент по старій традиції прийде через коліно ламати парламент - щоб той законопроект (нехай він буде 1135-2) не набрав потрібної кількості голосів.

  • 09.07.2015 00:00
    #
    - 0 +

    Я сегодня слушал выступление Президента в Одессе. У меня нет никаких илюзий. Закон задавят как и закон о реструктуризации проблемных кредитов в валюте. На сегодня с 1 января по 1 июля этого года 312 случаев суецида. Две тысячи народа на площади, женьщины, дети. Президент говорит проплаченные "Титушки". Люди 117 дней живут под НБУ. 65000 договоров, семей в состоянии банкротство, а по мнению президента это популизм и кучка депутатов хочет списать свои кредиты.
    Конечно, если вынесут на голосование закон 1135-2 нужно будет идти под Верховную раду. Шансов практически нет, но путь, правовой, единственно верный.

    • 09.07.2015 06:14
      #
      - 2 +

      Закон о реструктуризации проблемных кредитов и есть популизм в чистом виде. Его нельзя сравнивать с 1135-1.
      Первый поощряет безответственность, второй наоборот, дает возможность брать на себя больше ответственности за себя и свою жизнь.
      Я категорически против закона "о реструктуризации", и категорически за 1135-1

      • 09.07.2015 09:05
        #
        - -2 +

        Не согласен с Вами в законе ничего не прощают! В законе фиксируют условия при которых сумма остатка по кредиту не меняется каждый день все выше и выше.
        Да и не нужно забывать о глобальной социальной проблеме. Представте, что будет на улице творится когда 65000 семей на улице и Атошник вернувшийся домой не может попасть в свою квартиру проданную банком по условиям договора. Ему терять уже нечего, а опыт боевых действий уже есть!

        • 09.07.2015 11:26
          #
          - 3 +

          Один купил в кредит себе и одну квартиру, а другой пять и все в валюте, простим обоим ?? Кто мешал брать кредит в нац.валюте, в гривне ? Отвечу, ЖАДНОСТЬ за %%%% !!!

  • 09.07.2015 12:01
    #
    - 2 +

    Так как на митинг не пойдет никто ибо за года митинга не было - мы можем писать инфо запросы куда-нибудь.
    Вот куда написал я:
    1.открыл страничку законопроэкта 1135-1
    w1.c1.rada.gov.ua
    2.увидел что тупит некий "Комітет з питань правової політики та правосуддя"
    3.нагуглил инфо кабинета
    w1.c1.rada.gov.ua
    4.написал инфо запрос по указанному имейлу.
    i.piccy.info

    Напишите и вы!

    • 09.07.2015 12:15
      #
      - 0 +

      Дякую за підказку. Спробую ще й так зробити.
      Відповідь отримали?

    • 09.07.2015 13:30
      #
      - 0 +

      Підтримую. Найкращий спосіб із запропонованих (крім мітингу - але це вже останній засіб) . Приєднуймося до флеш-мобу! Непогано буде дублювати електронні і поштові запити.

  • 09.07.2015 13:17
    #
    - 1 +

    По тому как быстро принимают закон об оружии - видно как наши депутаты уважают и заботятся о мнении своих работодателей.
    Рекомендую ознакомиться с списком действующих депутатов и сделать так, что бы они не мелькали больше в парламенте, политике или где нибудь в гос. структурах. Никаких выборов этим людям не светит.
    Как принять левый закон не читая - так за просто. А когда что-то нужное - нет не будем..

  • 11.07.2015 09:47
    #
    - 4 +

    Ну от і відповідь на запит. Не знаю, як розмістити тут оригінал, тому не полінився й надрукував слово в слово (якщо присутні помилки в прізвищах і тексті, то вони взяті з оригіналу).
    Ну і сама відповідь:
    "04-18/14-29
    10.07.2015
    Самойленко С.М.
    elektrometall@mail.ru
    Розглянувши Ваш запит про надання інформації повідомляю наступне.
    Комітетом Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної
    діяльності готуються до розгляду в першому читанні проекти законів України "Про вогнепальну зброю цивільного призначення", реєстр.№1135 від 01.12.2014р., поданий народним депутатом України Капліним С.М. та "Про цивільну зброю та боєприпаси", реєстр.№1135-1 від 10.12.2014р., поданий народними депутатами України Ільєнком А.І., Амельченком В.В., Артеменком А.В., та іншими (разом 31 підпис).
    Згідно з Постановою Верховної Ради України 05.02.2015 №151-VIII, за поданням Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, вказані вище законопроекти включені до порядку денного другої сесії Верховної Ради України восьмого скликання.
    На відповідні запити, Комітетом отримані зауваження від правозастосовчих органів держави (МВС, СБУ, ГПУ) та деяких вищих юридичних навчальних закладів щодо зазначених проектів, які наразі опрацьовуються у Комітеті.
    Супровід вказаних законопроектів здійснює головний консультант секретаріату Комітету М.П. Булаш.
    Розгляд вказаних законопроектів Комітетом в першому читанні планується після надходження до Комітету висновків Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та висновків Комітету з питань запобігання і протидії корупції щодо них, з подальшим їх внесенням на розгляд Верховної Ради України для прийняття парламентом одного з рішень, передбачених ст. 114 Закону України "Про Регламент Верховної Ради України"

    Завідувач секретаріату
    Комітету з питань законодавчого
    забезпечення правоохоронної діяльності
    Б.Є. Драп’ятий"

    Чесно кажучи зрозуміло 50 на 50.
    Не хочу висловлювати свої припущення, здогадки і т.і. (в даному випадку вважаю це флудом).
    Хотілось би почути коментарій спеців, (маю надію, що такі є і вони відгукнуться), які можуть професійно визначити ситуацію, роз’яснити що до чого і головне підказати наступні кроки (форма запиту, адреса організації, одержувач).
    Велике прохання не давати "пустих" коментарів, загальний зміст яких зводиться до того "як все це за...ло".
    Лише чіткі настанови до подальших дій.


    • 12.07.2015 00:46
      #
      - 0 +

      Не являюсь "експертом", але можу сказати що важливим являється лише останній абзац, все інше вода. Розгляд законопроектів Комітетом (!) в 1 читанні після надходження висновків:
      1) "Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України" ( w1.c1.rada.gov.ua );
      2) "Комітету з питань запобігання і протидії корупції" ( crimecor.rada.gov.ua ).
      Тобто вони навіть не почали розглядати законопроекти тому що чекають висновків цих двох комітетів.

    • 14.07.2015 13:44
      #
      - 1 +

      если верить отписке, то у них есть 3 дня для рассмотрения закона в Раде

      www.pravda.com.ua
      >Згідно з документом друга сесія ВР триватиме з 3 лютого по 17 липня.

      по моему не професиональному мнению надо писать в указанные ниже Владимиром Юхимчуком комитеты и ссылаясь на полученный ответ спрашивать - как они собираются успеть сделать это за оставшиеся 2-3 дня

      • 14.07.2015 17:37
        #
        - 1 +

        "...по моему не професиональному мнению надо писать в указанные ниже Владимиром Юхимчуком комитеты и ссылаясь на полученный ответ спрашивать - как они собираются успеть сделать это за оставшиеся 2-3 дня..."
        Цілком згоден. Але робити це потрібно гуртом. На один-два запити реакції годі ждати. А на колективний "спам" реагувати доведеться.

        • 14.07.2015 17:48
          #
          - 1 +

          как только получу ответы на мое письмо в раду - сразу буду отправлять дополнительные письма в "проблемные" комитеты + выложу отдельной темой на этом сайте

          • 23.07.2015 19:50
            #
            - 0 +

            Скажите пожалуйста, есть ли какой то результат?
            Я и еще несколько товарищей тоже написали бы запросы, да вот только не понятно куда и с каким содержанием.

            Возможно нужно написать в "проблемные" комитеты ссылаясь на официальный ответ "Комітету Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя"?

            • 24.07.2015 00:47
              #
              - 0 +

              пока - тишина.
              завтра днем скину сюда пиьсмо, что я отправлял в раду, Вы его подредактируете и можете отправлять онлайн/почтой

  • 13.07.2015 10:09
    #
    - 1 +

    Сьогоднішня влада боїться озброєного народу і це зрозуміло, Том, що озброєний народ - вільний народ, а вільний народ владі не потрібен, їй потрібні раби !


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати