Чи є порох у порохівницях? Який потенціал має українська армія

| Військова зброя та техніка, Факти, статистика та аналітика | Автор: Web admin
По-русски

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Минулого тижня була оприлюднена пояснювальна записка до плану захоплення України, яку вже традиційно запустив в ефір народний депутат Антон Геращенко.

Сам план вже був детально проаналізований багатьма експертами. Ми ж зосередимося на оцінках потенціалу та кількості бойової техніки Збройних Сил України.

Судячи із характеру пояснювальної записки до плану вогневого ураження противника, розділ «Оцінка противника» писався на основі донесень розвідки, тобто ФСБ. Тут більш-менш достовірно приведені всі сили українського угруповання «Північ», його склад, структура, чисельність і озброєння. Так от, на час складання пояснювальної записки угруповання «Північ» мало:

- Танків – 340;
- Бойових броньованих машин (різних типів) – 1420;
- Артилерійських гармат – до 600;
- Систем залпового вогню (РСЗВ) – 130;
- Бойових літаків – 36;
- У тактичному резерві крім того знаходиться ще танків – 15, бойових машин – 50, артилерії – 90, РСЗО -25.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Аналітики, які писали цю пояснювальну записку, припускають, що в разі наступу, все це угруповання і буде задіяне для відсічі силам противника. Ці ж порядки цифр підтверджуються і на сайті Lostarmor, що ідентифікує озброєння по фото і відеоматеріалам у мережі.

Зауважимо, що цифри відображають лише облікову кількість і не враховують стан і ступінь зносу техніки, а це теж вносить свої корективи. Досить згадати операцію під Дебальцеве і ДАПом, коли на папері техніка є, а у потрібний момент – не заводиться. Але в даному питанні з противником у нас паритет і по той бік окопів техніка нічим не краща.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

А тепер проаналізуємо інформацію, якою оперує Генштаб ЗСУ і, зокрема, озвучив міністр оборони Степан Полторак. У бойовиків на Донбасі 700 танків, понад 1100 бойових броньованих машин, майже 600 артилерійських систем, більше 380 реактивних систем залпового вогню і 110 засобів протиповітряної оборони.

Про це заявив заступник командувача АТО полковник Валентин Федічев. Угруповання налічує 43 тис. осіб, з яких до 9 тис. – це росіяни. Зауважимо, що йдеться тільки про військовий контингент на території «ДНР» і «ЛНР» і не враховує війська на кордоні України.

Дивна війна

Очевидно, що при такому співвідношенні сил звільнити Донбас силою вже не вийде. Цю риторику вже потрібно забувати. Більш того, для української армії непросто і стримувати таку армаду.

Це вже не пияки та люмпени з «калашами», а справжня і сильна армія. Обстріли, які кожен день монотонно озвучують в РНБО, і які щодня додають у статистику чергові жертви, роблять свою справу. Це зовсім не привід впадати у відчай, але висновки необхідно робити. Вони ж там певно зібралися не «пограти в карти».

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Дії бойовиків вимотують українську армію і планомірно змінюють потенціал. І, на жаль, не на нашу користь.

Водночас у «ДНР» і «ЛНР» щодня йде поповнення: танки, БТР, БМП везуть по залізниці, на тралах, їдуть своїм ходом. І очевидно, що все це везуть не в музей і не на зберігання.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Поповнення ж частин ЗСУ з різних причин відстає від графіка. Або, раптом з'ясовується, що серійне виробництво броньовиків «Дозор-Б» відкладається на багато місяців, або за саботаж звільняють директора бронетанкового заводу. А судячи зі статистики, наведеної вище, на обліку вже кожна машина. І співвідношення сил навіть гірше, ніж в 2014 році.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Чи зможе Україна самостійно заповнити втрати і наростити військовий потенціал? Судячи з озвучених планів виробництва на цей рік нових танків і бронетехніки, які вже по деяких позиціях зірвані, ситуація дуже складна.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Заграниця нам допоможе?

У зв'язку с цим по-блюзнірському виглядає рішення країн НАТО (а особливо учасників Будапештського меморандуму) не поставляти Україні озброєння. Армія несе бойові втрати, навіть під час так званого «перемир'я». Західні розвідки бачать стан справ, але дипломати, посміхаючись, продовжують консультації.

Посол США вчора заявляє, що його країна почне постачання летальної зброї через 1,5 року. А дипломата Литви миттєво присікли після повідомлення про готовність постачати Україні озброєння – перевищив свої повноваження. Очевидно, що чекати військової допомоги від Заходу не доводиться.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

І навіть 50 броньовиків Saxon – це хоч якесь, але рішення, в умовах повної блокади армійських поставок. Для порівняння, тільки Греції та ОАЕ були поставлені 4000 одиниць техніки MRAP зі складів американської армії в Афганістані. Україна ж поки отримала лише 20 броньованих Hamvee, які на Донбасі вже нічого не вирішують.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Мінське перемир'я

Ми неодноразово аналізували бойові втрати ЗСУ. З різних причин вони – величезні. До того ж, армійська техніка сама по собі має дуже обмежений ресурс, а якщо врахувати, що техніка вже далеко не нова... І тому Україна змушена шукати і шукати внутрішні резерви і відновлювати вже і танки Т-80 з ненажерливими газотурбінними двигунами, щоб заповнювати баланс сил.

За даними сайту Lostarmor, за час конфлікту на Донбасі ЗСУ втратила 664 одиниці бронетехніки. Ці цифри отримані шляхом аналізу фото та відеоматеріалів, викладених в Інтернеті.

«Мінське перемир'я» – це ілюзія. Так, немає приголомшливої кількості загиблих у щоденних звітах, але противник все одно веде війну, щодня зменшуючи потенціал української армії, методично завдає непоправних втрат. Так, за рік армія стала іншою, стали іншими і добровольчі батальйони, ЗСУ навчилася воювати і відбивати напади, але чи стало більше бойової техніки?

Все для фронту

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Якщо Україна хоче перемогти у цій війні, заводи повинні працювати цілодобово. До виробництва оборонної продукції вже пора залучати комерційний сектор, бізнес, використовувати нестандартні ідеї. На реформи ВПК просто немає вже часу, а про розробки нового озброєння і техніки чомусь не йдеться.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Так, є багато проблем. Так склалося, що в Україні немає свого виробництва двигунів. Через це не може розвернутися випуск БТР, того ж «Дозору», БМП, страждає ритмічність КрАЗу, притому це двигуни приблизно однієї «лінійки».

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

Потрібно виділяти національні пріоритети, і за рік замість дротяного проекту «Стіна» вже можна було організувати ліцензійне виробництво сучасних моторів, які, надалі, поставлялися б для виробників сільгосптехніки, силових електростанцій, автопрому, суднобудування.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

«Все для фронту! Все для перемоги!» Саме це гасло і дозволило перемогти 70 років тому фашизм. А зараз влада постійно чогось чекає: то рішення про західні санкції, то чергового траншу, то місцевих виборів. Ніби хтось сподівається додивитися розв'язку цієї війни по телевізору або прочитати в Інтернеті.

Який потенціал має українська арміяЯкий потенціал має українська армія

А готується потрібно не до виборів, а до оборони, в кожному місті та селі. якщо ми, звичайно, хочемо перемогти? Це війна не тільки людей, ідеологій, але і ресурсів. Війна на виснаження. І вона йде повним ходом, навіть зараз.

1,0 1 -1 8
Коментарів (37)

  • 26.06.2015 11:10
    #
    - 5 +

    Крім гасла "Все для перемоги", було б добре підняти історію поставок по ленд-лізу й не писати дурниць.

    Погоджуюся, що ресурси потрібно вишукувати, але, якщо покласти економіку, вилетимо в трубу ще швидше

    • 26.06.2015 12:41
      #
      - 2 +

      да, там вроде 200+лярдов США закинули, и только после этого что-то пошло "для фронта и для победы"

      • 26.06.2015 17:26
        #
        - 0 +

        В эти "200+лярдов", к слову, входят и недоехавшие (потопленные) транспорта с имуществом, и устаревшее оборудование, и б\у...

        • 27.06.2015 05:15
          #
          - 0 +

          и что? потери есть потери, от перемены мест слагаемых сумма не меняется. Харош тянуть эту песню "дедываевали"
          Воевали Все во Второй Мировой - это факт, и точка. Вбили в головы исключительность,что-бы оправдать колоссальные потери в живой силе,из-за идиотского командования, и кичатся уже 100 лет фантазиями, ибо больше нечем...

    • 26.06.2015 13:53
      #
      - 0 +

      Економіка давно вже впала, вилітати вже нікуди.
      Для того, щоб виробляти у достатній кількості зброю і техніку, потрібно змінити країну. На 100%. Звичайно, від нинішньої влади годі цього чекати.

      • 26.06.2015 14:23
        #
        - -2 +

        Для того, щоб виробляти зброю (розробка і впровадження перспективних зразків) в нас часу немає. Зараз ми можемо робити тільки те, що можемо. З наявними ресурсами, в тому числі людськими й станочним парком.

        А натяк на "сучасну владу" видає в вас кухонного аналітика.
        Спробуйте мені розповісти, хто б краще справився з ситуацією.

        • 26.06.2015 14:54
          #
          - 2 +

          Звичайно, туалетні аналітики типу Вас крутіші за кухонних. "Безальтернативність" - одна з улюблених фіч режиму і його фанатів.
          Відпрацьована тактика - вивезли з країни золотовалютні резерви, вбили гривню, та ще й протягом майже півтора років розповідають, що часу немає. Рик тому писали, що для виробництва танка "Оплот" з нуля потрибно 8 місяців. То минуло вже 2 рази по 8 місяців. Вкрали б на півмільярда менше - були б вже мінімум півсотні "Оплотів". А от "Булати" не з нуля клепаються і коштують на порядок менше. Хто заважав протягом усього часу наклепати армію "Булатів".
          Ага, ну як же, "кухонна аналітика". З туалету воно видніше. Чи може з чергового "Рошену".

          • 26.06.2015 15:00
            #
            - 0 +

            Шановний, як туалетний аналітик, рекомендую знайти інформацію, скільки часу займає модернізація одного (1 шт) Т-64 до Булата, скільки паралельно їх може бути в роботі. Множити ви вмієте, тому дозволю собі припущення, що й решту арифметичних операцій знаєте. Тому давайте оперувати числами в десятковій системі. От і дайте відповідь на питання: «армія "Булатів"» це скільки штук?

            І, оскільки ви тонко натякаєте, що бачите реальні альтернативи нинішній владі, попрошу їх озвучити. Бажано з вказанням конкретних людей.

            • 26.06.2015 15:10
              #
              - -1 +

              А мені шукати непотрібно. Мій близький родич на танковому заводі працює, то ж інформацію маю з перших рук.
              Під умовною армією розумію від 100 танків і більше. У тому числі суттєво більше.
              Проблема лишається одна - крадуть. Інших проблем немає. Тому і зброю робити "нема на що", і союзники нічого не нададуть. Який же ідіот буде давати зброю банді злочинців, що до нитки пограбували власну країну. Навідь канадську допомогу розпродавали і ті самі американські пайки. Який нах... ленд-ліз? Нема дурнів.

              • 26.06.2015 15:14
                #
                - 1 +

                Ви не відповіли по цифрам.

                Скільки часу займає модернізація одного?
                Скільки паралельно може бути в роботі?
                Хто саме і що саме краде й чим це заважає роботі танкового заводу?
                Хто саме розпродає канадську допомогу?

                PS Американські сухпаї продавалися ще до того, як потрапили в Україну у вигляді гуманітарки. Купити їх там і продавати тут можна й без розкрадання військових складів.

                • 26.06.2015 19:06
                  #
                  - -2 +

                  Тю, а ключі від квартири дати не потрібно? Чи може гроші на картку перевести? А таблицю множення не закопіпастити?

                  Шукайте самі відповіді на свої питання, тим більше що вони є самоочевидними.
                  Вже за цей рік обіцяли 40 "Оплотів" поставити. ПОсилань у мережі, включно Ютуб - мульйон. То давайте Ви знайдіть сліди одного "Оплоту" в українській армії. Не кажу про 15-20. Всього одного - де, в якій частині служить?
                  Потім потроху почали кидати народу туфту, що мовляв, краще Оплоти продати, а на ци гроши зробити за мість одного Оплота 10 Булатів. Добре, без питань. 400 Булатів за рік? Нехай буде 200, 100 - за півроку. ТО покажіть десяток - де служать?

                  А як не відповісте, то й до побачення з Вашими питаннями.

                  • 26.06.2015 20:46
                    #
                    - 1 +

                    Я не запитую у вас, хто що кому по дурі обіцяв. Я запитую про реальні технічні обмеження, в які впирається виробництво танків. Ви ж хвалилися, що маєте родича й інформацію з перших уст.

                    Я бачив інформацію, що на модернізація одного Булата потрібно 4 місяці. Скільки їх можна модернізувати паралельно — уявлення не маю.

                    Ви ж оперуєте обіцянками й цифрами взятим зі стелі. Себто, вся дискусія зводиться до кухонних посиденьок за пляшкою. Тому й виходить кухонна аналітика.

                    За сим відкланяюся.

        • 28.06.2015 17:55
          #
          - 0 +

          для того, чтобы что-то делать, время всегда найдется... а у того, кто не хочет что-то делать всегда найдется масса отговорок... типа "нет времени" или "отсутствие альтернативы". нужно просто меньше воровать... а тех, кто ворует сажать и отбирать у них наворованное... чего у нас не наблюдается в принципе... достаточно было бы показательно провести несколько дел... а у нас они наоборот показательно разваливаются, а виновные беспрепятственно скрываются от правосудия... надеюсь, что диванные, кухонные, туалетные и прочие аналитики смогут привести многочисленные примеры моей неправоты...

          • 28.06.2015 22:14
            #
            - 0 +

            Запитаю у вас приблизно те ж, що питав у попереднього, так би мовити, співрозмовника:
            1. У вас є конкретні факти про можливість масового виробництва певного типу зброї та причини, чому це виробництво не розгорнуте?
            2. Щодо репліки "треба менше красти": прошу викласти в студію факти, прізвища, копію заяви в прокуратуру про злочин :D
            3. Як я розумію, у вас, звичайно, є досвід організації важкого виробництва з нуля, з закупкою, встановленням та налагодження станочного парку, тому дайте, будь-ласка, часову оцінку: скільки потрібно чекати до випуску першої продукції.

            • 28.06.2015 22:37
              #
              - 0 +

              отвечу вопросом на вопрос- Вы знаете, что такое демагогия?

              • 28.06.2015 22:40
                #
                - 0 +

                Так, звичайно.

                А що саме ви хотіли дізнатися, запитуючи це?

              • 29.06.2015 00:09
                #
                - 0 +

                Можу дати лінк на статтю в вікіпедії

              • 29.06.2015 23:32
                #
                - 0 +

                Маю надію, що прочитання розгорнутого тексту наблизить вас до розуміння, на що я тонко натякаю, задаючи свої запитання :)
                hvylya.net

                • 30.06.2015 11:11
                  #
                  - 0 +

                  если Вы о том, что у нас нет итр и тр, так это не новость. сейчас токарем быть не в тренде. сейчас все хотят быть манагерами.

                  • 30.06.2015 13:06
                    #
                    - 0 +

                    Тоді перечитайте свій пост з врахуванням цих фактів, а тоді розкажіть мені за демагогію

  • 26.06.2015 11:50
    #
    - -1 +

    "або за саботаж звільняють директора бронетанкового заводу" - тому таке й трапляється, що звільняють, а не за грати садять!
    "Ми неодноразово аналізували бойові втрати ЗСУ. З різних причин вони – величезні." - дуже б хотілося більш детально про ці міфічні "різні причини".

  • 26.06.2015 12:42
    #
    - 0 +

    странная статья ниочем

  • 26.06.2015 13:10
    #
    - 0 +

    Україна має цікаві опозитні двигуни 3ТД, 5ТД та 6ТД. Треба пробувати розвиватись в цьому напрямку.

  • 26.06.2015 13:16
    #
    - 3 +

    Я совершенно не согласен с тем, что примерный паритет в силах означает невозможность военного решения вопроса.
    Воевать надо умением, а не числом. Вспомните, что сделала немецкая группировка войск в 1941-м с превосходящей ее по всем численным параметрам Красной Армией. А нам, по счастью, противостоит не вражеская армия, а сборище банд, частенько воюющих друг с другом. Многие люди, которые видят картину там, говорят, что победить можно, была бы воля на верху.
    Имхо, при грамотном патриотическом руководстве эту войну можно выиграть с текущим положением дел. Можно было бы ее давно выиграть и даже не допустить, если бы оно было с самого начала. А пока там любители добазариваться и красть, любых сил недостаточно. Я уверен, что наступательные операции (даже на случай "провала" минских соглашений, которые провалены с первого дня) никто даже не планирует.

    • 26.06.2015 15:02
      #
      - 0 +

      Так що, кадрових військових РФ там таки немає?
      А танкісти, візуально схожі на професійних бурятів, — це корінні індіанці Донбасу?

      І це ще в війну не вступала авіація.

      • 26.06.2015 16:42
        #
        - 1 +

        Разумеется есть, но их число - 15-30% от общей массы (по разным оценкам). К тому же, пока наши стоят и мужественно отстреливаются, им значительно проще делать вид, что их тут нет. А если хотя б с полтысячи попало в котел, последние аргументы об отсутствии доказательств были бы закрыты.

        Авиация в войну вступала. Просто после колоссальных потерь от ПВО рашистов, ее решили больше не применять. Только реактивных боевых самолетов было потеряно 9 штук. 5 Су-25, 2 Су-24 и 2 Миг-29. (около 10% рабочего парка)
        ru.wikipedia.org - изучайте

        • 26.06.2015 16:47
          #
          - -1 +

          Для організації котла потрібна, як мінімум, трикратна перевага, чого у нас немає.

          Крім того, не варто забувати, що РФ може досить оперативно перекидати військові резерви з тих, що стоять на кордоні.

          Я мав на увазі авіацію РФ.

          • 26.06.2015 18:15
            #
            - 0 +

            Ничего подобного. Никакого трехкратного преимущества не требуется.
            Вот пример: ru.wikipedia.org
            Имея в два раза меньше сил, Манштейн осуществил полный разгром группировки РККА.
            И таких примеров можно найти десятки.

            • 26.06.2015 18:30
              #
              - -1 +

              Погоджуєтеся, що Манштейн використав, в тому числі й особливості географії театру бойових дій, що дозволили йому не виставляти війська по береговій лінії Керченського півострова?

              В нашій же ситуації скористатися його досвідом буде важко

              • 26.06.2015 19:12
                #
                - 1 +

                Смешно. То, что Вы говорите давало Манштейну не преимущества, а наоборот, сложности.
                Узость керченского перешейка как раз была преимуществом оборонявшейся РККА. Потому что им надо было выстроить оборону на участке фронта шириной всего около 30 км, а не больше. Бутылочные горлышки типа всяких перешейков всегда легко оборонять, но тяжело штурмовать.

                • 26.06.2015 20:52
                  #
                  - 0 +

                  Я з цим і не сперечаюся.

                  Я просто вказую, що немає необхідності замикати оточення.
                  Крім того, підозрюю, що частини РККА могли мати проблеми з підвозом боєприпасів.

                  У статті на вікі вказується низька мобільність штабів, знищення яких веде до втрати керування військами.

                  А ще, було б добре згадати сталінську велику чистку командування РККА 37-38 рр. Думаю, це теж мало вплив на якість командування військами.

                  Тому повторю запитання: як нам цей досвід допоможе в степах Донбасу?

                  • 27.06.2015 01:22
                    #
                    - 0 +

                    Да разве это единственный подобный эпизод? Возьмите любую немецкую наступательную операцию 1941 года. Практически все завершались котлами для РККА, хотя изначальное соотношение сил было либо примерно равным, либо немцы уступали. Вяземская, Орловско-Брянская операция, битва за Киев (1941), вторая фаза операции СССР "Уран" (которая начиналась для немцев как оборонительная, а завершилась как наступательная) и т.д. Или опять не то? там ландшафт другой, там время года не то, там климат...
                    Не ленитесь, поищите сами. Найдете еще множество примеров.

  • 26.06.2015 15:52
    #
    - 3 +

    от тобі й на! нещодавно я дивися - україна мала найбільшу армію у Європі, а тепер вже паритет з лугандонією намічається! щось тхне шоколадом "рошен" - мовляв радійте українці, що хочаб рівновага! війна надовго! нема часу робити реформи!

  • 26.06.2015 17:18
    #
    - 0 +

    Если сил не хватает для проведения наступательных операций, если нет желания даже планировать их, а только стоим в обороне, теряем ресурсы и людей - может давно нужно было изменить тактику боевых действий.
    Создавать и засылать массово диверсионные группы, уничтожать ресурсы и инфраструктуру, которые используют боевики и рос. войска, для своих действий.
    Толк был бы, но никто не чешется.
    Думают, что все пройдет само.
    Но думаю, ягодки еще впереди.
    Плохое еще не начиналось, это только тактические прощупывания.

    • 26.06.2015 18:31
      #
      - 0 +

      О так, давайте на весь світ оголосимо, що ми порушуємо Мінські домовленості.

      А за разом, ще й повідомимо маршрути наших ДРГ противнику.

  • 27.06.2015 15:41
    #
    - 0 +

    Мда ... позор ... численность и качество техники (тактико-технические возможности) как у африканской племенной армии

  • 30.06.2015 11:43
    #
    - 1 +

    news.bigmir.net

    Полностью согласен с Билецким. На мой взгляд за все 23 года независимой Украины не было ни одного политика у руководства страны которого можно назвать государственником. Основная цель прихода к власти личное обогащение и похер что со страной будет. Единственный выход на мой взгляд это приход к власти нового поколения политиков таких как Билецкий, Ярош Саакашвили. В противном случае будущего у Украины как процветающего государства нет.


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати