Що буде, якщо стріляти картеччю з нарізного дула

| Рушниці, Амуніція та боєприпаси | Автор: Олексій Семенович

Remington 11-87Remington 11-87

Один мій друг спитав мене: «O_P, не міг би ти вистрілити картеччю з нарізного та гладкого дул і розмістити результати в себе на сайті?"

Як це іноді буває, я в даний час не маю рушниці із циліндрічним та нарізним дулами. Але я згадав, що мій друг Верн має таку рушницю, яку він використовував для полювання на оленя. Я зателефонував йому і пояснив проблему, і він погодився піти зі мною на стрільбище, щоб перевірити, що з того вийде.

Ось рушниця. Це Remington 11-87 з 20,5 дюймовим нарізним дулом та прицілом 1,5х5 для полювання на оленя. Він також має 28 дюймове дуло з чоком Вдосконалений Циліндр, яке ми теж використаємо сьогодні.

Ми хотіли відстріляти три різних патрона з трьох різних відстаней, але сталися зміни в планах. Ось патрони.

Патрони                         Патрони Картеч Wolf 00, 9 кульок. Цей патрон не має контейнера або буферного матеріалу і зазвичай швидко розсіюється. Картеч Hornady Light Mag 00. Цей патрон має якісний контейнер і дає зазвичай щільну картину розсіювання. Картеч Estate SWAT Reduced Recoil 00.

Чому саме ці три патрона? Тому що мені було потрібно принаймні по 6 патронів різного типу і це те, що було під рукою. Ми планували стріляти з 5, 10 і 25 ярдів з обох дул. Ми знаємо з наших минулих експериментів, що картеч розсіюється приблизно на 1 дюйм на ярд відстані. Таким чином, ми очікували побачити "приблизно" 5 дюймів на 5 ярдах, 10 дюймів на 10 ярдах і 25 дюймів на 25 ярдах.

Ми хотіли побачити, чи нарізне дуло дає більше розсіювання картечі, а також побачити, чи воно дає розсіювання у вигляді "бублика"

Є тільки один спосіб з'ясувати, правильно? Для початку ми спробували рушницю з нарізним дулом і підкаліберними кулями на 25 ярдів. Верн вистрілив один раз і влучив у точку прицілювання. Потім я спробував вистрілити і влучив у той самий отвір.

Стрільбище           Стрільбище

Я думаю, це показує точність нарізного дула і високу якість підкаліберних куль. Це також показує, що ми знаємо, коли спинитися.

Потім ми встановили мішень на 5 ярдів і вистрілили з гладкого дула, а потім - з нарізного. Ось результати з Вдосконаленим Циліндром.

Wolf та Hornady на 5 ярдах з гладкого        Wolf та Hornady на 5 ярдах з гладкого

Хороші вузькі картинки, як і очікувалося. Тепер спробуємо Wolf з 5 ярдів з нарізним дулом. Ось результати.

Wolf 5 ярдів нарізнеWolf 5 ярдів нарізнеЗверніть увагу, що розсіювання збільшилося до 18 дюймів і, безумовно, має вигляд "бублика", як і очікувалося.

Тепер Hornady, який зазвичай має щільну картину, на 5 ярдів з нарізним дулом. Hornady 5 ярдів нарізнеHornady 5 ярдів нарізнеРозсіювання збільшилося до 17 дюймів.

Добре, спробуємо їх на 12 ярдах, на найбільшій відстані, на якій можна очікувати стрільби в будинку при самозахисті. Спершу спробуємо Hornady на 12 ярдів з гладкого дула.

Hornady 12 ярдів гладкеHornady 12 ярдів гладкеМи отримали хорошу, щільну 4 дюймову картинку. Тепер з 12 ярдів з нарізним дулом.

Hornady 12 ярдів нарізнеHornady 12 ярдів нарізнеМи вистрілили по тій самій мішені, і зауважте, що з нарізним дулом картеч розлетілася на 25 дюймів.

Ми планували стріляти на 25 ярдів, на не дуже поширену в будинках відстань, але стало очевидно, що з нарізним дулом ми вийдемо за межі мішені.

Висновки:

1. З нарізним дулом картеч дійсно розлітається набагато більше, ніж з гладким циліндром.

2. Ми також побачили, що картина розсіювання має форму "бублика", як і очікувалося.

3. Якщо людина запитує: "Чи можу я використовувати нарізне дуло, щоб стріляти картеччю?", відповідь буде наступною: "Так, але це призведе до суттєвого збільшення розсіювання." Крім того, на відстані більше 12 ярдів, імовірно, більше картечин пролетить повз ціль, ніж влучить.

0,428571428571 1 -1 7
Коментарів (24)

  • 26.08.2013 19:45
    #
    - 0 +

    Незважаючи на цілковиту Вдосконаленість Циліндра, вважаю - його можна, а навіть і треба покращити ще. Щоправда, чоком він від цього не стане, але якщо відіслати його "покращникам" - надія є.

    До речі - а що таке "буферний матеріал", на якому нібито зєкономив російский виробник - можливо, мається на увазі клейтух?
    Так це обов'язковий компонент безконтейнерного патрона тощо.


    • 26.08.2013 20:20
      #
      - 0 +

      Так, пане Волков, звісно що клейтух, дякую. Щодо покращеного - це слово має настільки негативний відтінок, що мимоволі хочеться його уникнути.

    • 26.08.2013 20:20
      #
      - 2 +

      Так, пане Волков, звісно що клейтух, дякую. Щодо покращеного - це слово має настільки негативний відтінок, що мимоволі хочеться його уникнути.

      • 26.08.2013 22:03
        #
        - 2 +

        Тоді у Вольфа теж є буфер.
        А Вдосконалений Циліндр - це "цилиндр с напором" (рус).
        Простіше вказувати значення дульного звуження (у даному випадку 0,25 мм) - це допоможе виникнути термінологічних непорозумінь.

        • 26.08.2013 22:05
          #
          - 0 +

          точніше, уникнути їх

          • 27.08.2013 12:19
            #
            - -1 +

            Пане Волков, схоже, відносно Вольфа американці мали на увазі щось інше, тому що на 5-ярдовій мішені є відмітка "wad", що й означає клейтух.
            Про звуження в міліметрах згідний, хоча, думаю, не завадить вказувати і його назву.

            • 27.08.2013 14:54
              #
              - 1 +

              Ні, в них wad - це саме контейнер. Клейтух є у будь-якому гладкоствобурному набої, за винятком спеціальніх.

              • 27.08.2013 15:16
                #
                - -1 +

                Якщо wad - контейнер, що таке shot cup?

                • 27.08.2013 16:47
                  #
                  - 0 +

                  прокладка под закрутку

                  • 27.08.2013 17:25
                    #
                    - 0 +

                    А я думаю, що wad - це таки клейтух. А shot cup - таки контейнер. А ще бувають картечні патрони без контейнера, але з буфером з гранульованого пластику. Наприклад, Federal.

                    • 27.08.2013 20:26
                      #
                      - 2 +

                      Перечитав оригінал. Так, вірно.
                      Але те, що Ви називаете буфером - все ж таки клейтух. Звичайно, він виконує буферні функції тощо і функціонально це вірний термін, але ж є "офіційна" термінологія.
                      Тим більш якщо дотримуватися цього принципа, даний компонент слід було назвати "буфером-обтюратором".


                      Яку картеч застосовувати - з концентратором чи без нього - залежить від тактичних умов.

                      Зі своєї рушниці я стріляв тільки контейнерною, бо безконтейнерна не пролазить через дульні звуження, що небезпечно для ствола та запорной групи.

                      За тиждень-другий опублікую статтю про картечь 16 калибру з результатами відстрілу та іншими матеріалами.

    • 27.08.2013 12:08
      #
      - 1 +

      Вам проще. Мне вот лично непонятно, что такое "дуло".

      • 27.08.2013 12:12
        #
        - -2 +

        Це та частина зброї, яка російською називається "ствол".

        • 27.08.2013 12:35
          #
          - 1 +

          Моя учительница украинского в школе говорила, что "ствол" - и в украинском языке будет "ствол". Словарь с ней согласен.

          • 27.08.2013 12:52
            #
            - -1 +

            От люблю я, коли мене російською починають вчити, як писати статті українською)

      • 27.08.2013 13:06
        #
        - 1 +

        максимум - "дульный срез канала ствола".
        ИМХО Вы правы - дуло только из форточки

        • 27.08.2013 14:58
          #
          - 1 +

          У канала ствола нет среза...у ствола, скорее.
          Вообще у господина Семеновича своя терминология, об которую сломано уже много палок.
          Я это говорю без насмешки, т.к. просто принял это за данность, хотя периодически и саркастирую по этому поводу (см. коммент про "усовершенствование цилиндра").

          А про дуло из окна еще хорошо сказано в анекдоте про Штирлица.

          • 27.08.2013 15:18
            #
            - 0 +

            Ну и спасибо ему за то, что придумал угловые минуты.:)))))

            • 27.08.2013 20:28
              #
              - 1 +

              Нет, это интернациональная величина) Заслуга господина Семеновича в продвижении её в массы)))

  • 26.08.2013 22:50
    #
    - 2 +

    Дякую, дуже пізнавально!

  • 28.08.2013 11:33
    #
    - 3 +

    Гладкоствовбурний набій... Волков, Вы не находите данное словосочетание эротичным ???

    • 28.08.2013 23:31
      #
      - 0 +

      если я захочу по-скорому замолодить деваху - закладочка форевер


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати