Право на вогонь. Поліція Україні може стріляти без попередження

| Законодавство, Силові структури | Автор: Web admin
По-русски

Право на вогонь. Поліція Україні може стріляти без попередженняПраво на вогонь. Поліція Україні може стріляти без попередження

Поліцейські України отримають набагато більше прав на застосування вогнепальної зброї. Згідно прийнятого Радою закону, поліцейський може спокійно дістати зброю, пересмикнути затвор і направити його на людину, лише підозрюючи його в якому-небудь злочині.

Положення закону, який знаходиться на підписі у Петра Порошенка, вже викликало в юристів ряд питань.

"Нові" поліцейські, в порівнянні зі звичайними міліціонерами з патрульно-постової служби, отримали більше підстав використовувати зброю. Навіть дістати пістолет поліцейський тепер буде вправі вирішивши, що він може знадобитися. Наприклад, коли він запідозрив людину у правопорушенні. Але "діряві" норми закону дають величезний простір для досить небезпечних ситуацій, впевнені юристи.
 

"У законі не конкретизовано, яке повинно бути правопорушення для того, щоб поліцейський дістав зброю і приготувався стріляти. Це може бути підозра у кримінальному злочині, наприклад у вбивстві. Або адміністративному, наприклад -" куріння в недозволеному місці ", - розповіла Вольга Шейко, юрист фірми "Астерс".

І громадяни повинні пам'ятати, що поліцейський має повне право відкрити вогонь відразу після того, як затримуваний почав йти в сторону поліцейського.

Право на вогонь. Поліція Україні може стріляти без попередженняПраво на вогонь. Поліція Україні може стріляти без попередження

Новий закон скасовує і усталений порядок, на який неодноразово скаржилися самі правоохоронці - обов'язковий постріл у повітря. У проекті закону про таке попередження ні слова. Закон дозволяє поліцейському, перед тим як відкрити вогонь, просто попередити про таку можливість, а не як раніше прокричати чітко відому фразу - "Стій! Стріляти буду!". 

Змінив закон і право поліцейського пустити в хід зброю при нападі. Наприклад, звичайному співробітнику ППС для цього потрібно було дочекатися "несподіваного або збройного нападу". А в деяких ситуаціях, відповідно до Статуту патрульно-постової служби, відкривати вогонь дозволялося лише коли затримуваний нападав "з використанням бойової техніки, транспортних засобів або літальних апаратів".

Тепер будь-який напад дає поліцейському право спустити курок. Стріляти без попередження поліцейський може і в тому випадку, якщо небезпечний злочинець намагається сховатися за допомогою транспорту.

Зникла із закону статутна і трохи суперечлива вимога "негайно і письмово" повідомити про застосування зброї. В "Законі про національну поліцію" фігурує лише норма "негайно повідомити", при цьому коло осіб, яких необхідно було поставити до відома, теж змінився. Так, якщо співробітник ППС повідомляв про стрілянину оперативному черговому та начальнику, то поліцейський інформує про це тільки свого керівника. А вже вищестоящий офіцер зобов'язаний повідомити центральний орган управління поліції і оповістити відповідального прокурора.

0,5 1 -1 4
Коментарів (29)

  • 08.07.2015 18:39
    #
    - 11 +

    Нарешті щось ближче до здорового глузду. Сподіваюсь і погляди відносно самозахисту громадян передивляться врешті решт!

  • 08.07.2015 18:40
    #
    - 13 +

    Без закона об оружии для простых гражданских, это все выглядит, как намеренный загон в стоило.

    Я не против этой полиции, даже за. Но где закон для остальных?!

  • 08.07.2015 19:26
    #
    - 6 +

    а тепер, друзі, уявіть, що цей закон приймають в осени 2013 року і підписує його Януковчич.
    в такому разі яке ваше ставленя до нього? негативне?

    а зараз що змінилося?

    • 08.07.2015 20:18
      #
      - 0 +

      а сейчас доллар по 20 грн и упадок экономики.

      ПыСы: никоим образом не оправдываю ни старую владу, ни новую.

    • 08.07.2015 21:12
      #
      - 1 +

      А давайте ще за Джугашвілі згадаємо. Тоді що і кого стримувало? Не закони формують людей, а люди закони.

    • у всех новых полицейских есть видеорегистраторы на груди. они постоянно включены. плюс совершенно новые принципы подбора кадров. сам общался с новонабранными ребятами. очень дружелюбные и горят глаза изменить страну к лучшему. небо и земля по сравнению с быдлом из старого ппс.

    • 09.07.2015 11:03
      #
      - 2 +

      Змінилося. Місце пузанів, постійно шукаючих нагоду зазирнути в мій гаманець з’явились молоді, розумні хлопці й дівчатка.
      Якщо не довіряти реформам, то навіщо тоді їх вимагати?
      Щодо нових норм - я підтримую, поліція має бути з зубами.
      Це не відміняє того факту, що й інші громадяни також повинні мати право на носіння зброї та її використання за призначенням

    • 09.07.2015 12:48
      #
      - 1 +

      по закону о милиции в 2013 милиция и беркут могли стрелять на поражение как только ты взял в руки коктейль молотова или булижник.
      Так что ничего не изменилось, а бюрократии стало меньше. Так что сидите в машине пока вас не попросят выйти :). Как в США.
      Кстати эта норма может быть началом легализации короткоствола.

  • 08.07.2015 19:52
    #
    - 1 +

    Т.е. если, в связи с новым законом про полицию я отказался открывать багажник на основе личного подозрения полицейского (что нарушает нормы конституции, но новым законом такое нарушение предусмотрено) я стал быть становлюсь нарушителем. А потом, когда я уезжаю - по мне уже и стрелять можно. Мало рассматривать вопросы "когда можно стрелять", нужно еще как-то внимательно пересмотреть нормы "чего нельзя" делать. Так как следуя из логики законопроекта, где "нельзя бить по голове, паху и т.д." Можно сделать вывод что в принципе-то бить можно, ничего не запрещает....

    • по поводу открытия багажника - нарушение 30 Статьи Конституции. Тут должен вмешаться Конституционный Суд. По поводу стрельбы в догонку скрывающемуся - если по колесам, то ладно. Но мне не понятно что они имеют ввиду=/ Стрелять просто в скрывающегося водителя это бред.

  • 08.07.2015 22:02
    #
    - 2 +

    Последние лет 15 (а может и больше) нет "предупредительного выстрела в воздух"

    Предупреждением является изготовка оружия к применению - достаточно ДЕМОНСТРАТИВНО ПЕРЕДЕРНУТЬ ЗАТВОР.

    Что и написано в первом абзаце оригинального поста- это и есть "предупредительный выстрел". Подчеркиваю- это было и раньше. Предупредительный выстре в воздух- на усмотрение правоохранителя, если тот не считает необходимым стрелять на поражение

    Не путать с основанием применения табельного оружия.
    - Мера необходимой самообороны правоохранителя
    - Мера общественной безопасности
    - Неповиновение сотруднику правоохранительных органов (последний пример- остановить транспортное средство)

    И никак не связано с законом о гражданском оружии, поскольку действует "монополия государства на насилие" - не предусмотрена самооборона от действий "правоохранителя при исполнении"

    Собственно, при применении травматика 15 лет назад было прописано: сохранить обстоятельства и вещдоки, вызвать наряд милиции.

    Резюме: Для доставания оружия и приведение его к готовности к стрельбе- достаточно подозрения в преступлении "неподчинение требованиям правоохранительных органов".

    Кста, американовые полицаи вооружены табельными револьверами, которые не нуждаются в передергивании затвора и обычно не имеют предохранителя (у них вообще нет "предупредительных действий"). А Права зачитывают уже задержанному после надевания наручников, до этого "... есть право умереть"

    • Я не увидел где здесь дается право доставать оружие при "неподчинении требованиям правоохранительных органов". Вы читали это где то в самом законе? (это не троллинг)

    • 09.07.2015 12:06
      #
      - 0 +

      Большинство служб полиции в США уже давно перевооружились на пистолеты )

  • 08.07.2015 22:19
    #
    - 4 +

    Замечательно!

    Две оговорки:

    1. Нормальных людей в новую полицию и ответственность за свои действия;

    2. Дать возможность гражданским себя защищать на законодательном уровне.

  • Единственное я против того, что бы стрелять в преступника в догонку, если он убегает. Такого нельзя ни в одной цивилизованной стране. Даже в США. Разве что преступник особо опасен, либо при погоне сбил человека. Тогда да. Может они имели ввиду стрелять по колесам? По этой статье не понятно о чем именно идет речь.
    Из плюсов то, что у всех новых полицейских постоянно включены видеорегистраторы на груди. И всегда будут видны обстоятельства открытия огня.

  • 09.07.2015 09:51
    #
    - 0 +

    На днях видео смотрел, как 3(три) "пописьмэна" еле скрутили пьяного мужчину лет так 45-50...
    То есть оружие есть, применять можно... Разрешить разрешили, вопрос, а когда они научатся делать то, что им разрешили? Чему могли научить за 3(три) месяца на курсах и сколько пострадает невинных людей по их неосторожности...?
    Море вопросов, ни одного решения... Остается только надеяться(((

  • это просто пи...дец!
    стрелять из нарезняка в городе, дебилам которые за 4 месяца обучения даже ДТП не умеют оформлять....

  • 09.07.2015 10:42
    #
    - 3 +

    Ну вообще-то, перед написанием этой заметки нужно было ознакомиться со ст.ст. 15 и 15-1 закона о милиции. Как по мне, то в целом как было, так и осталось.

    Стаття 15. Застосування вогнепальної зброї

    Працівники міліції як крайній захід мають право застосовувати
    вогнепальну зброю у таких випадках:

    1) для захисту громадян від нападу, що загрожує їх життю і
    здоров'ю, а також звільнення заложників;

    2) для відбиття нападу на працівника міліції або членів його
    сім'ї, якщо їх життю або здоров'ю загрожує небезпека;

    3) для відбиття нападу на охоронювані об'єкти, конвої, жилі
    приміщення громадян, приміщення державних і громадських
    підприємств, установ і організацій, а також звільнення їх у разі
    захоплення;

    4) для затримання особи, яку застали при вчиненні тяжкого
    злочину і яка намагається втекти;

    5) для затримання особи, яка чинить збройний опір,
    намагається втекти з-під варти, а також озброєної особи, яка
    погрожує застосуванням зброї та інших предметів, що загрожує життю
    і здоров'ю працівника міліції;

    6) для зупинки транспортного засобу шляхом його пошкодження,
    якщо водій своїми діями створює загрозу життю чи здоров'ю громадян
    або працівника міліції.

    Працівники міліції мають право застосовувати вогнепальну
    зброю у районі проведення антитерористичної операції.

    Забороняється застосовувати і використовувати вогнепальну
    зброю при значному скупченні людей, якщо від цього можуть
    постраждати сторонні особи.

    Працівники міліції мають право використовувати зброю для
    подання сигналу тривоги або виклику допомоги, для знешкодження
    тварини, яка загрожує життю і здоров'ю громадян або працівника
    міліції.

    Стаття 15-1. Гарантії особистої безпеки озброєного
    працівника міліції

    Працівник міліції має право оголити вогнепальну зброю і
    привести її у готовність, якщо вважає, що в обстановці, яка
    склалася, можуть виникнути підстави для її застосування. При
    затриманні злочинців чи правопорушників або осіб, яких працівник
    міліції запідозрив у скоєнні злочинів чи правопорушень, а також
    при перевірці документів у підозрілих осіб, працівник міліції може
    привести у готовність вогнепальну зброю, що є попередженням про
    можливість її застосування.

    Спроба особи, яку затримує працівник міліції із вогнепальною
    зброєю в руках, наблизитись до нього, скоротивши при цьому
    визначену ним відстань, чи доторкнутись до зброї, дають
    працівникові міліції право застосувати вогнепальну зброю.

    • 09.07.2015 11:04
      #
      - 0 +

      Цілком з вами погоджуюсь. Для того щоб щось коментувати потрібно спочатку розібратись, щоб не мати вигляд "не професіонала", як це "юрист". Норма завжди була, завжди мали право дістати зброю (завжди - на період коли я працював :) )Проблема була в тому, що коли ти це зробиш, твій керівник і система сама тебе спише, щоб не мати клопоту. Вони не розбираються, а звільняють. Тому рядовим співробітникам (рядові - це ті що не мають даху від керівника) краще було самим застрелиться чим дістати зброю і захистити себе чи оточуючих. Коли після академії прийшов на службу мав спір із нач. штабом по питанню попереджувального пострілу, виписки із закону про міліцію його не цікавили. Більш того, після здачі зброї до камери зберігання він перевіряв, чи досилався патрон до патронника (по відбитку на капсулі). І коли на одному з чергувань, в мене виникла ситуація, в якій я був змушений дістати зброю (із закритої кабури за дві секунди) мотивуючи своє рішення ст. 15 прім1, на ранок мені заявили щоб я писав рапорт на звільнення особливо не розбираючись у ситуації. Я так його тоді і не написав, з часом звільнився сам за сімейними обставинами, а його вигнали раніше за фінансові провини. ( охороняли обєкт, і вночі вдерлася група осіб. Ніч темна, туман, освітлення 0, огорожа відсутня, знаки попередження відсутня, зв'язку із відділком немає, до точки зв'язку 20 хвилин пішого ходу ). Такі були керівники. І до прокуратури ходив майже щодня, як на роботу, постійно даючи якісь пояснення. Походу хотіли показник зробити, мудаки.

      • 09.07.2015 12:53
        #
        - 0 +

        Отож. я теж давно зівльнився, але за роки в академії та системі, на все життя запам"ятав правила поводження зі зброєю та оці дві статті закону. Зрозуміло що 15 та 15 прим лише формальність і за зброю в міліції карають, але статті існують.
        тому при прочитанні "порівняння" нового закону та х.з. чого та ще й в картинках, я був дещо здивований "професійним" підходом до написання. Ладно цю статтю б написали в журналах НАТАЛІ або МАКСИМ. Але особисто я розцінюю цей сайт як сайт професіоналів для професіоналів, і мене часто засмучують деякі примітивні статті. Неможна так на такому сайті.

    • 09.07.2015 12:02
      #
      - 0 +

      да, инфографика неверна, в статье довольно много ляпов

    • 09.07.2015 16:16
      #
      - 0 +

      Уважаемый Александр Михайлович!

      Убедительная просьба в течение суток исправить имя и фамилию на настоящие, как этого требуют Правила: zbroya.info

    • 09.07.2015 17:01
      #
      - 0 +

      Хотів теж про це написати, але вчасно побачив Ваш пост. Фактично нічого не змінилося. Трохи перетасували статті 15 і 15-1. При чому, текст ст.15-1 взагалі двічі використовується в новому законі: ст. 45 п. 6-2 і п.12.

  • 09.07.2015 11:31
    #
    - 0 +

    якщо держава і поліція нормальна, то це правильно, у випадку коли злодій може потенційно нанести шкоду краще одразу злодія підстрелить ніж самим потім лікуватись

  • 09.07.2015 14:30
    #
    - 0 +

    в Штатах копи можуть стрельнути так само, але народ у Штатах має чим відстрілюватися...

  • 09.07.2015 14:50
    #
    - -1 +

    Я бы хотел добавить (у меня ограничения на сообщения), что нужно смотреть и 12 статью Закона о милиции и ст. 36, 37, 38, 39, 118, 124 Уголовного кодекса и ст. 185 Кодекса об административных правонарушениях.

    У кого прав побольше, опубликуйте эти статьи законов.

    Нужно понимать, что у гражданского нарезного короткоствола прав будет намного меньше, чем для табельного правоохранителей. А тут проскакивает "Защита с помощью короткоствола от правоохранителей"

    Нужно понимать, что "Мера необходимой самообороны" подразумевает ПРИМЕНЕНИЕ ДЛЯ САМООБОРОНЫ ОРУЖИЯ, ЧЕМ У НАПАДАЮЩЕЙ СТОРОНЫ

    Потому нельзя применить для самообороны пулевой нарезной короткоствол против ножа, топора, биты, арматуры (поскольку это ХОЛОДНОЕ ОРУЖИЕ, на ступень ниже огнестрела).

    Из курьезов меры необходимой самобороны: Применение служебной обученной собаки приравнено холодному оружию, как и травматик и газовик.

    Никто не задумывается, куда уйдет пуля при промахе (излет не менее 500 метров, подвернется старушка за окном и огребет пулю в лоб). Потому я предпочту граммовую резиновую пулю с излетом метров 100, но с начальной скоростью АК-74

    Потому я выбираю тюнингованый травматик с несертифицированными патронами - холодное оружие.

    Из баек: Для того, что бы достать ствол- мне нужно бросить поводок... Болонки-перекормыша, породу 150 лет натаскивали на человека.

  • 09.07.2015 14:53
    #
    - -1 +

    Я хочу отметить, что эта тема не идет на пользу проекту "2-й поправки"

  • 09.07.2015 15:17
    #
    - 1 +

    Опять таки американовая практика: При досмотре или проверке документов напарник находится вне досягаемости с оружием на изготовку. Потому как неизвестно (отрыжка Дикого Запада), что достанет досматриваемый, документы из внутреннего кармана или ствол скрытого ношения.

    Это рассуждение никак не относится к украинской потенциальной "2-й поправке", потому как "черный ствол" скрытого ношения намного вероятнее.
    Потому "белый ствол" оптимально носить открыто, по моему опыту менты на открытое ношение не реагируют.


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати