Одвічні «За і Проти» узаконення обігу вогнепальної зброї в Україні

| Законодавство, Легалізація КНЗ, Факти, статистика та аналітика | Автор: Web admin

Зброю - українцям: Зброю - українцям: "за" i "проти"

Генпрокуратура i МВС багато рокiв виступали проти масової легалiзацiї вогнепальної зброї. I яка несподiванка: нещодавно генеральний прокурор Вiктор Шокiн заявив про доцiльнiсть надання українцям права купувати зброю для самозахисту.

I йдеться не просто про персональну думку посадовця. Генпрокурор повiдомив, що вже офiцiйно передав вiдповiднi пропозицiї Радi нацбезпеки й оборони. До того ж запевнив: iнiцiативу пiдтримує Президент Порошенко.

Синхронно з цiєю заявою з'явилися вiдповiднi звернення до парламенту Київської i Луцької мiськрад...

До парламенту внесено декiлька законопроектiв на тему легалiзацiї вогнепальної зброї.

Зокрема, законопроектом, розробленим за участi Української асоцiацiї власникiв зброї, запропоновано подiлити зброю, доступну для придбання, на чотири категорiї. До першої категорiї належить переважно пневматична зброя калiбру до 4,5 мм зi швидкiстю польоту кулi до 100 метрiв за секунду. Зброю цього типу пропонують продавати без дозволiв. Потужну пневматику, мисливськi рушницi, а також пiстолети зi звичайними та гумовими кулями зараховано до трьох iнших категорiй. Для їх придбання, у разi ухвалення закону, знадобиться дозвiл.

Аргументи "за" i "проти" журналіст з'ясовував у дискусiї за участю голови наглядової ради Української асоцiацiї власникiв зброї Георгiя Учайкiна та директора Iнституту соцiальної i полiтичної психологiї Нацiональної академiї педагогiчних наук України Павла Фролова.

– Якi аргументи можете навести на користь надання українцям права вiльно купувати зброю для самозахисту?

Г. Учайкiн: – Хочу нагадати: Конституцiя України надає кожнiй людинi право захищати своє життя. А закону, який би регламентував таке право, немає. Ота невiдповiднiсть має бути врегульована не внутрiшньовiдомчими актами Мiнiстерства внутрiшнiх справ, а законом. Якщо такий закон буде, громадяни матимуть право придбавати зброю пiсля спецiального навчання.

– А ви як вважаєте, варто українцям надавати право купувати зброю чи нi?

П. Фролов: – А це залежить вiд вiдповiдi на запитання: "В якому свiтi ми хочемо жити?". Якщо ми хочемо жити у свiтi, в якому не вiдомо, коли i де нас хтось пристрелить, то можна дозволяти. Якщо хочемо жити спокiйнiше, то, мабуть, не варто. Українське суспiльство поки що не готове до легалiзацiї зброї. Культура поводження зi зброєю в нас ще надто низька. Якщо придбання зброї дозволять, будь-яка суперечка чи протестна акцiя з простої штовханини переростатиме у перестрiлку, в котрiй зазнаватимуть калiцтв та гинутимуть невиннi люди.

Зрештою, згадаймо нещодавнi сутички на Осокорках у Києвi через скандальну будову нового торговельного центру. Там уже стрiляли з травматичних пiстолетiв. Якщо зброя буде дозволена, люди, якi мають грошi i зможуть її придбати, формуватимуть собi при потребi приватнi озброєнi групи та з їхньою допомогою захищатимуть свою власнiсть. Беззбройнi громадяни навряд чи
зможуть подолати таких захисникiв власностi.

Г. Учайкiн: – Я категорично не згоден. Українцi i так мають легальну зброю, зокрема мисливську, яка за наслiдками застосування небезпечнiша, нiж звичайний пiстолет. На руках у громадян нинi щонайменше 2,5 мiльйона одиниць зброї. Це зброя потужних калiбрiв - цивiльнi версiї автомата Калашникова, снайперських гвинтiвок. Ми не бачимо, щоб мiлiцiя фiксувала, що цю зброю застосовують для злочинiв. Тобто немає пiдстав говорити, що українцi не вмiють поводитися зi зброєю.

Питання лише в тому, що в обiг запропоновано ввести ще й пiстолети. Але тут маємо достатньо прикладiв, якими можна заспокоїти суспiльство. Переважна бiльшiсть розвинутих країн свiту (усталенi демократiї) надали таке право своїм громадянам, що сприяло зменшенню кiлькостi насильницьких злочинiв проти особи та злочинiв проти власностi. Свiтовими лiдерами у володiннi населенням вогнепальною зброєю є США, Швейцарiя та Фiнляндiя з показником вiд 88 до 45 одиниць цивiльної вогнепальної зброї на 100 осiб. В Українi цей показник становить 5,5 одиницi.

– А про що свiдчить приклад iнших країн, якi наважилися на такий крок?

– Досвiд країн Балтiї, Грузiї та Молдови переконує, що пiсля надання права громадянам на цивiльну вогнепальну зброю протягом року з моменту ухвалення вiдповiдних законiв рiвень вуличної злочинностi знижується на 50 - 70%. Там показник використання зброї пiд час скоєння умисних злочинiв не сягає навiть одного вiдсотка (щодо загальної кiлькостi злочинiв), а становить якихось 0,001%. Бо зловмисникiв, готових нападати на людину, ризикуючи отримати кулю в лоб, завжди менше, нiж готових на таке стосовно беззахисних громадян.

П. Фролов: – Водночас не бракує випадкiв, коли начебто законослухнянi громадяни приходять i розряджають обойму в людей у кiнотеатрi, супермаркетi чи школi. Бо психiчна хвороба спiткала ранiше здорову людину, однокласники "довели" пiдлiтка своїми знущаннями i так далi. Як наслiдок, деякi країни запровадили або планують запровадити обмеження ранiше лiберального режиму володiння зброєю.

Г. Учайкiн: – Справдi, такi трагiчнi випадки бувають, але масштаб цiєї проблеми значно менший, нiж вулична злочиннiсть зi зброєю. Тим паче в країнi, де нелегальна зброя масово доступна через вiйну. Хто не знає, яким став рiвень бандитизму в СРСР пiсля Другої свiтової вiйни, раджу спочатку бодай подивитися фiльм "Мiсце зустрiчi змiнити не можна" з Володимиром Висоцьким у головнiй ролi.

До речi, навiть у давно мирнiй Великiй Британiї запровадження суворих правил i обмежень щодо володiння цивiльною зброєю призвело до стрiмкого збiльшення кiлькостi злочинiв: на 88% злочинiв iз застосуванням насильства, на 101% - озброєних пограбувань, на 105% - згвалтувань та на 24% - убивств (зростання за 5 рокiв).

На сьогоднi обiг цивiльної вогнепальної зброї законодавчо врегульовано спецiальними законами у всiх державах Європи та в бiльшостi пострадянських країн, обiг короткоствольної вогнепальної зброї дозволений у бiльшостi європейських країн, зокрема в Естонiї, Латвiї, Литвi, Молдовi, Бiлорусi.

– Чому до питання про право на вiльне володiння зброєю можновладцi повернулися саме тепер?

– Проблема загострилася пiсля того, як виник конфлiкт на Донбасi. Вiн став каталiзатором узаконення права на зброю. Бо потiк нелегальної зброї iз зони бойових дiй став такий, що озброїтися тепер не проблема для будь-якого охочого. Натомiсть законослухнянi громадяни, попри багатократно збiльшену загрозу стати об'єктом збройного нападу, i далi залишаються проти цього беззахисними.

П. Фролов: – Не згоден. Зброя потрiбна для того, щоб захищати себе чи країну, - це найслабший аргумент. Тому що будь-яка зброя потребує дисциплiни. Така дисциплiна може бути в армiї. Якщо країна має добре пiдготовлену армiю, то не потрiбно людям мати зброю.

– Якщо українцi таки матимуть право купувати зброю... За скiльки можна буде озброїтися найпростiшим пiстолетом пристойної якостi з комплектом боєприпасiв?

Г. Учайкiн: – Насправдi важко об'єктивно сказати, скiльки коштує такий пiстолет. Тому що досi монопольна змова виробникiв мала наслiдком захмарнi цiни на зброярському ринку нашої країни. Досвiд країн Балтiї свiдчить, що не заможнi, а пересiчнi люди купують переважно пiстолет Макарова. Вiн коштує до 150 доларiв.

Наталiя ВАСЮНЕЦЬ

1,0 1 -1 15
Коментарів (27)

  • 11.06.2015 13:41
    #
    - 8 +

    "В якому свiтi ми хочемо жити?". Якщо ми хочемо жити у свiтi, в якому не вiдомо, коли i де нас хтось пристрелить..."

    - Проснись, красавица, мы в таком мире живем уже как минимум 24 года.

  • 100% представник хоплофобів цей фролов, навіть не цікаво його читати було, тільки починається його речення і вже знаєш що буде далі, нічого нового, фу скучний ви містер Фролов.

  • 11.06.2015 14:08
    #
    - 5 +

    Таких як Фролов спеціально десь вирощують, чи це помилка природи?

  • 11.06.2015 14:30
    #
    - -3 +

    Г. Учайкiн: – Хочу нагадати: Конституцiя України надає кожнiй людинi право захищати своє життя. А закону, який би регламентував таке право, немає.
    ===========================================
    Слушна теза. І закон, розроблений за участi Української асоцiацiї власникiв зброї, не є таким законом. Там, на жаль, не зазначено як я можу захищати своє життя за допомогою зброї, а як не можу, як повинен і як не повинен. І чи можу я захищати за допомогою зброї не лише життя, а майно та гідність. Згвалтування, наприклад, не несе загрози життю чи здоров'ю, а навпаки може породити нове життя, тож виходить від гвалтівника зброєю не можна захищатись? І допоки такий закон не буде запропонований і прийнятий, легалізація зброї буде пробуксовувати. Будинок потрібно будувати із фундаменту, а ми почали із оздоблення.

    • Такой закон будет пробуксовывать, вне зависимости от того, каким бы он был. Ему даже не начали проводить экспертную оценку. Там в Верховной Зраде заняты съемом сливок со схем воровства "Януковича" и второй волной приватизации. Про оружие и другие популярные темы, вроде борьбы с коррупцией, они периодически просто высказываются, создавая вид, что этим действительно кто то занят.

      • 11.06.2015 15:34
        #
        - -2 +

        Ну добре, а уявімо собі, що раптом завтра хтось би і хотів зайнятись цим по справжньому. А займатись нічим, бо немає законопроекту, що регламентує як і що захищати. Воно, звісно, простіше апелювати до незацікавленості депутатів і корупції, але чим ми тоді кращі від цих депутатів, коли виправдовуємо своє небажання працювати над тим, над чим необхідно, сторонніми чинниками? Давайте спочатку запропонуємо, а потім будемо говорити, що це нікого не цікавить.

        • Да в принципе УАВЗ как только не пыталось вызвать руководство МДВ на диалог, касательно разработки законопроекта. Писать это нужно совместно с теми, кто будет применять. А они пока просто включили "мороз".

          • 11.06.2015 16:29
            #
            - 0 +

            Ви дійсно вірите, що в МВД є люди, здатні щось написати? Категорично не згоден, що заходити потрібно з МВД. Заходити потрібно з боку громадськості. Якщо громадськість схвалить, якщо буде громадський тиск, депутати одразу підхоплять тему.

            • Они не обязательно должны писать. Нужно спрашивать их мнение, относительно того, как та или иная норма будет выполняться на практике. Так как, только они знают многие подводные камни в их ведомстве. Хотите вы того или нет, но они участники - которые будут выполнять этот закон. И их мнение, как минимум нужно спросить что бы не вышло "Хотели как лучше, а получилось как всегда".

              • 11.06.2015 20:29
                #
                - 2 +

                Я може зараз вискажу крамольну думку, але мені здається, що міліції простіше, коли немає нарізної зброї, а є резиностріли. Їм так менше роботи, в разі чого можна сказати, що знайти зловмисника не можемо, бо куля гумова.

                • Да никто не спорит что у МВД с законом 1135-1 конфликт интересов. Я про то, что на них нужно давить. И так же нужно выдавливать из них ньюансы работы системы, что бы спрогнозировать как та или иная норма будет выполняться рядовыми сотрудниками.

  • 11.06.2015 14:35
    #
    - 2 +

    П. Фролов: – Зрештою, згадаймо нещодавнi сутички на Осокорках у Києвi через скандальну будову нового торговельного центру. Там уже стрiляли з травматичних пiстолетiв.
    =============================================
    Пан Фролов сам собі суперечить. То каже, що без легалізації зброї життя буде таке ж спокійне, як зараз, то каже, що вже стріляють із травматичних пістолетів. То де ж правда?
    А стріляли саме тому, що зброя не нарізна. Якби була нарізна, то стрілявших одразу б вичислили, а так можна і не знайти тих, хто стріляв. Безвідповідальність.

    • 11.06.2015 17:06
      #
      - 1 +

      Наскільки мені відомо навідь травматична зброя є доступною лише для громадян певних професій, або злочинців. Отже стріляли злочинці, або від таких захищались.

      • 11.06.2015 17:08
        #
        - 1 +

        Травматичну зброю цілком легально може отримати позаштатний журналіст. Отримуєте посвідчення позаштатного журналіста - і вперед.

        • Самая распространенная схема - член добровольной дружины "сприяння міліції". 500$ за разрешение по такой схеме.

          • 11.06.2015 20:23
            #
            - 0 +

            А розцінки після кризи в доларах збереглись, чи зменшились?

            • Честно говоря не узнавал) Знаю только акушеры за роды в Одессе сохранили расценки в гривнах. Ментура, думаю "проиндексировала" цены)

  • Касательно г-на психолога (П. Фролова).
    Я бы такому психологу денег не заплатил. Потому как то что он говорит - неуважение к диплому.
    Если он выступает как специалист в своей области, а не как обыватель, то должен оперировать методологией, которую используют в психологии. Так вот там, если утверждение "А" работает в 70% случаев, а утверждение "Б" в 30%, то законом является "А". "Б" - отводится роль исключений. Не наоборот. Так работает наука. Показатель в 70% является у них удачным примером устойчивой связи. Если психолог этого не понимает, то ему следует заниматься чем то другим.
    Каким процентом вероятности оперирует он в своих утверждениях? По недавней статистике в США соотношение законных применений оружия гражданами и незаконных 1 к 80. Когда г-н Фролов обращается в своей проповеди к 1,25% случаев и безапелляционно утверждается что 1,25% это закон, а 98,75% - это исключение, то такого человека "специалистом" нельзя называть даже с натяжкой. По крайней мере в психологии.
    Я уверен, что степень уверенности должна быть соизмерима с доказательствами. Иначе не стоит называть себя специалистом, а сразу предупреждать собеседников, что "Я" пользуюсь логикой эмоций, а не логикой событий и не умею быть интеллектуально честным, даже имея высшее образование.

    • 11.06.2015 15:08
      #
      - 6 +

      Вы еще не поняли? Хоплофобам доказательства не нужны ))
      Это религия.

      • Да. Самый подходящий тезис. Это не наука - это религия.Только бы они это понимали и перестали прикрываться дипломом.

  • 11.06.2015 15:59
    #
    - 8 +

    А я наприклад хочу жити в країні в якій такі як Павло Фролов не будуть займати подібні посади. Очікував якісь розумні пояснення, наукові терміни, результати тестування людей, а він оперував даними з телевізора та власною думкою - який же це експерт? З таким успіхом можна було запросити випадкову людину з вулиці.

  • 11.06.2015 19:43
    #
    - 2 +

    простите, но немного перефразирую Геббельса:
    Когда кто то из прокурорских говорит о недопустимости КНО у граждан, рука сама тянется к пистолету.

  • 12.06.2015 14:02
    #
    - 2 +

    Извините за оффтопик, но не мог пройти мимо фото с таким "феерическим" хватом!:)


Будь ласка, залогіньтесь щоб мати можливість коментувати